Heerlijk! Klaar met werken! Tijd voor fun! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Heerlijk! Klaar met werken! Tijd voor fun! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Heerlijk! Klaar met werken! Tijd voor fun!

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

11 Oktober 2009 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal!

Afgelopen week heb ik mijn laatste werkweek gehad! Heerlijk gevoel was dat weer toen ik vrijdag mijn laatste werkdag heb gehad! Klaar om weer lekker te gaan reizen en wat meer van Australie en binnenkort ook China te gaan ontdekken!

Volgens mij is het alweer drie weken geleden dat ik mijn laatste bericht heb geplaatst. De tijd gaat weer lekker snel.

Ik denk niet dat ik heel veel bijzonders heb uitgespookt, maar we zullen zien hoever ik kom met mijn bericht...

Na het plaatsen van mijn laatste bericht hebben Drew, Kelly en ik samen met onze nieuwe 'vrienden' van het hostel een stapavond gehad in Adelaide. We zijn naar de Woolshed geweest, waar we ook onze laatste grote stapavond zijn geweest. Voordeel: We kunnen dan met onze aangeschoten koppies kijken hoe lang we op de rodeostier kunnen blijven zitten. We hebben de afgelopen weekenden in hostels doorgebracht. Onze baas had blijkbaar besloten dat dat goedkoper was dan elk weekend een appartement voor ons te huren. Bijkomend voordeel was dat we andere mensen om ons heen hadden en we elkaar niet hoeven te vermoorden. 24 uur per dag, 7 dagen per week met elkaar opgescheept zitten brengt soms wat spanningen met zich mee... De mannen waren we halverwege de avond kwijt, omdat ze besloten hadden dat de stripclub interessanter was! Kelly en ik hadden echter al nieuwe 'vrienden' opgedaan tegen die tijd. Na al het dansen en rodeorijden hebben we een McFlurry gehaald om ons af te koelen! En daarna hebben we onze bedden weer opgezocht.

Zondag is nog steeds een relaxdag. Waarop ik veelal de behoefte heb om ontbijt, lunch, koffie uit te proberen in de vele verschillende cafes hier. Beslist geen vervelende bezigheid!

Na het weekend zijn we naar Wallaroo vertrokken. We hadden dit weekend een ruime stacaravan! Erg prettig. Vorige week hadden we weinig ruimte en sommige mensen worden daar wat humeurig van... Deze week dus genoeg leefruimte voor iedereen. Na drie dagen hadden we zo'n beetje op alle deuren geklopt en zijn we naar het nabijgelegen Kadina gegaan om daar op de nodige deuren te kloppen.
Qua sightseeing was er weinig te doen. Het weer was ook niet erg geweldig. Verscheidene keren vroegen mensen ons wat we in hemelsnaam buiten deden in dit weer! Het waaide aardig. Maandag nog een stevige hagelbui gehad, gelukkig voordat we aan het werk gingen! Maar het weer was niet erg genoeg om niet te werken. Getuigd alleen maar weer van het feit dat mensen hier weinig gewent zijn als het slechter weer betreft!

De volgende week zijn we door de baas naar Port Pirie gestuurd. Hier zijn we de eerste week ook geweest. Er waren echter nog behoorlijk veel deuren waarop we niet geklopt hadden, dus we hoefden niet terug naar dezelfde huizen als waar we de vorige keer geweest waren. Het viel niet mee deze week om klanten te vinden voor betaalde tv. Qua sightseeing ook weinig te doen. Het weer was ook deze week weer matig. Het is echt opvallend hoe bij een beetje wind mensen al van mening zijn dat wij beter naar huis kunnen gaan in plaats van buiten rond te dartelen...
Kelly en ik hadden besloten dat het fun was om naar de plaatselijke bingo-avond te gaan! De bingoloten kosten ons 10 dollar. Ik heb 5 dollar terug kunnen winnen. En Kelly 8. Was echt geinig. Hoewel Drew ons compleet voor gek verklaarde dat we naar de bingo wilden en dacht dat we een grap maakten toen we het daarover hadden. Snap jij dat nou? :)
Dit was Kelly's laatste week in South Australia. We hebben haar zondag naar het vliegveld gebracht en uitgezwaaid. Zij is nu weer terug bij haar vriend in Cairns en is daar weer aan het werk getogen.

Op verzoek van de baas heb ik nog een extra week gewerkt. Wou eigenlijk stoppen na de laatste week. Alleen Drew en ik waren nog aan het werk in South Australia deze week. Maandag was een verplichte vrije dag hier. De baas had deze week bedacht dat we echter naar Coober Pedy gingen, richting het hart van Australie. Dat was een rit van 9 uur. Dus maandag op ons gemak die kant uit gereden. Omdat Coober Pedy in de middle of nowhere ligt, hadden we echter niet onze gebruikelijke deal, maar moesten mensen hier flink betalen om aangesloten te worden voor betaalde tv. Geen gratis installatie, maar 250 dollar voor een nieuwe schotel, die ze ook nog eens zelf moeten installeren... Na vier dagen werken hadden Drew en ik allebei twee klanten gevonden!
Coober Pedy staat bekend om zijn ondergrondse huizen. Dit maakte onze werk niet makkelijker, omdat de huizen hier aan zandwegen liggen en veelal verder uit elkaar. Het waren vooral Europeanen die hier wonen (Grieken, Italianen, Kroaten, etc). De memsen zijn hier echter heel relaxt. Veel uitnodigen gehad voor een drankje of gewoon gezellig met mensen gekletst. Ik heb wel twee kettingen gekregen met opaal! Leuke souvenirs van plaatstelijk bewoners. Coober Pedy is ook bekend om de opaalmijnen.
Veel lopen van huis naar huis, veel lege huizen, mensen hadden nog wel interesse in betaalde tv, maar de deal hielp niet om mensen over de streep te halen...
Vrijdagochtend hebben Drew en ik nog even wat sightseeing gedaan. De ondergrondse kerk, een ondergrondse woning en een uitzichtspunt bezocht. Daarna een bakkie gedaan in het ondergrondse cafe. Echt een ochtend in Coober Pedy stijl!
Het was behoorlijk warm deze week. In 26 graden in de 'woestijn' van huis naar huis lopen en weinig schaduw. Weinig energie om echt hard te werken! We mogen echter niet klagen, in de zomer loopt de temperatuur hier op tot 40 of 50 graden!!
Vrijdagavond rond 20.30 weer terug naar Adelaide gereden. Ik heb Drew om 5.45 uur zaterdagochtend afgezet op het vliegveld. Precies op tijd om in te checken voor zijn vlucht naar Sydney. Daarna heb ik een hostel opgezocht. Lekker door Adelaide gewandeld en een trip geboekt die mij morgen naar Kangaroo Island brengt!

Gisteravond hadden we pokeravond in het hostel. Niet al te veel mensen die hier aan mee deden. Maar was een prima activiteit voor mij. Helaas geen prijs kunnen winnen, dus geen gratis ontbijt voor mij! :) Maar wel een gezellige avond. Doodmoe door gebrek aan slaap de vorige nacht, ben ik lekker in mijn bed gekropen en snel in coma geraakt!

Ben nu dus weer helemaal alleen in Adelaide. Heb weer zin om aan het reizen te gaan. Nog zo'n 5,5 week in Australie te gaan! Na Kangaroo Island is de planning om naar Alice Springs, Darwin en Perth te reizen. Ik hou jullie natuurlijk van alles op de hoogte!

Mis jullie allemaal nog steeds heel erg! Maar over nog geen tweeenhalve maand ben ik al weer terug! De komende tijd vliegt ongetwijfeld snel voorbij. Haast niet te geloven dat ik al weer ruim 9 maanden van huis ben!

Heel veel liefs en tot gauw,

Olga

  • 11 Oktober 2009 - 10:01

    Nadine:

    Alice Springs, Darwin en Perth in ruim 5 vijf weken???

    Neem iig de tijd voor Darwin :) Kakadu national park weet zeker dat jij het fantastisch gaat vinden...twin falls als ze niet droog staan.

    Geniet er dubbel en dwars van voor je het weet zit je hier weer in de sleur ;p

  • 11 Oktober 2009 - 10:07

    Pieter, Britt & Luuk:

    Hey Olga!
    Lekker dat je klaar bent met werken en weer op pad kan!!
    Klinkt goed en leuke foto's weer! :)
    Dikke kus van ons!

  • 11 Oktober 2009 - 10:36

    Paps ,mams , Geert :

    hai olga
    ga nu maar weer lekker genieten van australie voor dat je het weet ben je in nederland (vinden wij niet erg!!!!!!!!!! ) leuke fotos
    dikke knuffel van ons

  • 11 Oktober 2009 - 12:22

    Ingrid:

    Hoi Olga,

    He he, kun je eindelijk weer op pad en gaan genieten van alle leuke avonturen! Gelukkig hebben we je gisteren nog even gesproken aan de telefoon...nou geniet er nog even van en tot over twee en half maand!

    Dikke knuffel en tot snel

  • 12 Oktober 2009 - 17:26

    Gijs En Alma:

    Nou zussie klinkt allemaal weer errug leuk, je vermaakt je prima. Als je nog zin in een feestje hebt ben je zaterdag welkom. Ha ha ha. Nou vermaak je eigen goed en we zien je gauw.

    Groeten en een Dikke knuffel van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 116526

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: