Van Alice via Darwin naar Broome... - Reisverslag uit Broome, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Van Alice via Darwin naar Broome... - Reisverslag uit Broome, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Van Alice via Darwin naar Broome...

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

03 November 2009 | Australië, Broome

Hallo allemaal,

Al weer bijna twee weken geleden sinds mijn laatste bericht. Tijd voor een nieuwe update, want ik heb de smaak van het reizen weer te pakken ;)

Van Alice naar Darwin.
Vanaf Alice Springs ben ik met een 3-daagse tour naar Darwin gegaan. Over saaie tours gesproken... Het was vooral veel rijden. Stoppen bij de plaatsen die we onderweg tegenkomen en die getrouw bestaan uit een benzinestation, caravan park en een pub (en dat is dan ook alles wat hier aanwezig is!). Duidelijk bedoelt als een stop voor de reizigers die een lange afstand af te leggen hebben. Iedereen die hier langskomt dus!
Onderandere op het programma stond een bezoek aan de nodige oude gebouwen. Een museum is een te groot woord. We hebben het dan over een leeg gebouw, vol spinnewebben met een enkel informatiebord dat iets verteld over de bestemming die het gebouw schijnbaar ooit gehad heeft, maar waarvan absoluut niets meer te zien is. Totaal niet boeiend, maar blijkbaar iets typisch australisch om dit boeiend te maken....

Gelukkig hadden we ook elke dag nog een leuke stop. De eerste dag waren dit de Devils Marbles. Deze duivelse knikkers zijn mooie ronde rotsen, waar volgens de legende veel kinderen verdwenen zijn...
De tweede dag hebben we een stop gemaakt in Mataranka, waar we even een duik konden nemen in een thermaal bad, waarbij de bomen om ons heen vol hingen met vleermuizen! Nooit gedacht dat ik nog eens tussen de vleermuizen zou zwemmen, haha.
Hoe verder we naar het noorden reizen, hoe warmer het wordt. Waar het in Alice nog aangenaam warm was, wordt het hier steeds benauwder en is een duik in een rivier, meer of wat voor water dan ook een absolute must!
De laatste dag zijn we naar de Katherine Gorge geweest, waar ik weer eens heerlijk gewandeld heb in mijn uppie. Wel enorm zweten, maar zeker de moeite waard. Het uitzicht over de Gorge aan het einde van mijn wandeltocht was absoluut de moeite waard.

Kakadu & Litchfield
Na een overnachting in Darwin vervolg ik mijn tocht voor een 3-daagse tour door Kakadu en Litchfield, de Nationale Parken hier in het noorden. Omdat we aan het einde van het droge seizoen zijn, zijn de watervallen veelal droog, maar desalniettemin is ook hier het uitzicht niet mis.
De eerste dag brengen we een bezoek aan lokale aboriginals, die ons wat meer vertellen over hun manier van leven en hoe zij alle planten in de natuur wel voor iets kunnen gebruiken. Zeer interessant!
Daarna volgt een cruise over de rivier om de nodige krokodillen te spotten. Hier zeker geen gebrek aan deze beesten, hoewel ze met de hitte vaak verscholen liggen in het water of diep wegkruipen in de schaduw. Aan vogels hier echter beslist geen gebrek. Overal waar je kijkt staan ontelbaar veel vogels aan de kant van het water.
Een volgende stop brengt ons naar de nodige rotstekeningen uit vroegere tijden. Deze zijn nog bijzonder goed te zien. Echt indrukwekkend! Al met al een geslaagde dag vandaag!
De tweede dag brengt ons naar de Jim Jim Gorge, helaas geen indrukwekkende waterval in deze tijd van het jaar, maar we kunnen wel heerlijk zwemmen en de Gorge ziet er ook hier weer indrukwekkend uit.
Een tweede bezoek is aan de Twin Falls Gorge, ook deze staat droog in deze tijd van het jaar. Dus gewoon even genieten van het uitzicht. Over een maand als het natte seizoen weer begonnen is zullen de watervallen hier ongetwijfeld enorm indrukwekkend zijn. In het natte seizoen kun je alleen niet zo ver de Gorge in lopen als wij dat vandaag dan wel weer kunnen doen.
De derde dag brengen we door in het Litchfield Nationale Park. Het is eigenlijk gewoon een zwemdag. Van waterval naar waterval om overal even een verfrissende duik te nemen. Vandaag hebben echter ook de mogelijkheid voor een kleine wandeling bij elke stop. Dus wandel is eerst even lekker om vervolgens een verfrissende duik te nemen tussen de vissen!
Een relaxte tocht met veel ruimte om lekker te zwemmen! Maar pas wel op voor de krokodillen! Blijkbaar doen de zoetwaterkrokodillen je geen kwaad als je ze niet verstoord, maar de zoutwaterkrokodil is een ander verhaal...haha.

Kununurra
Eenmaal terug in Darwin begin ik al snel mijn tocht naar de westkust te plannen. Het is hier ongelofelijk benauwd. Temperaturen liggen makkelijk rond de 40 graden en de benauwdheid wordt veroorzaakt door de aantocht van het natte seizoen.
Ik stap op de Greyhound bus de me naar Kununurra brengt. Een tussenstop op weg naar Broome.
In Kununurra is het rustig en ook hier behoorlijk warm en benauwd. Omdat deze plaats in het binnenland ligt is er geen afkoelende zeebries aanwezig. Een vroege wandeling in de ochtend, gevolgd door luieren bij het zwembad en een uitstapje in de late middag is de beste manier om hier de dag door te komen. Ik kan hier dan ook heerlijk ontspannen en toch lekker van de natuur en alle beesten genieten. De lizards komen af en toe een kijkje nemen bij het zwembad. Na twee dagen ben ik dan ook helemaal ontspannen en stap ik op de Greyhound nachtbus, kruip lekker in mijn slaapzak, en word vervolgens weer wakker in Broome!

Broome
Ook Broome is nog steeds een benauwde plaats, maar gelukkig werkt de zeebries hier wel redelijk verkoelend. Nog helemaal in relaxte stand ga ik ook hier weer lekker in de schaduw bij het zwembad liggen met mijn boek. Duik nemen, hoofdstuk lezen, duik nemen of weer af te koelen en nog een hoofdstuk lezen. Dat kan ik best wel even volhouden :)
In de schaduw ben je hier echter blijkbaar niet veilig voor de zon, want na ean paar uur als ik mijn plaatsje bij het zwembad heb verlaten kom ik erachter dat mijn buikje er toch wel erg rood uit ziet, oeps! Flink insmeren de komende dagen dus. Zelfs in de schaduw ben je hier niet veilig, waar dit in Kununurra prima werkte.
Mijn tweede dag besluit ik een wandeling langs Cable Beach te maken, die naar Ganteaume Point voert. Hier moeten bij laagtij afdrukken van dinosauruspoten te zien zijn. Helaas zijn deze maar een paar dagen per maand te zien, niet tijdens mijn verblijf dus... Het is echter wel heel mooi hier en ik breng mijn tijd door met het bewonderen en fotograferen van de krabben die hier over de rotsen klauteren. Ik kijk er niet naar uit om weer twee uur terug te moeten lopen in de brandende hitte, gelukkig krijg ik een lift aangeboden en ben ik binnen 5 minuten weer terug in mijn hostel, waar ik weer ter afkoeling in het zwembad spring.
In de avond ga ik naar Cable Beach om een bijzonder mooie zonsondergang te zien.
Mijn laatste dag in Broome gebruik ik voor een wandeling door het centrum. Voor de late middag heb ik een tocht per kameel voor zonsondergang geboekt. Een uur rijden we op de rug van een kameel over het strand, terwijl de zon weer langzaam verdwijnt. Echt een hele leuke ervaring. Ik denk zelfs dat ik meer talent voor kameelrijden heb, dan voor paardrijden!

Ik geniet hier dus nog steeds met volle teugen. Vandaag zou ik beginnen aan mijn tocht naar Perth, langs de zuidkust. Helaas was de bus kapot, dus zitten we nog een nacht langer was in Broome, maar morgenochtend vervolg ik mijn tocht naar het zuiden, waar het dan hopelijk weer een beetje aangenamer is qua temperatuur. Hoewel ik beslist niet wil klagen over het weer hier!

Ik geloof dat ik hier weer een heel boek heb geschreven! Maar dan zijn jullie weer helemaal op de hoogte!

Nog maar 2,5 week Australie te gaan!

Heel veel liefs, kusjes en knuffels (en tot gauw),

Olga

  • 02 November 2009 - 14:40

    Pieter, Britt & Luuk:

    Waar zijn de foto's nou? ;)
    Klinkt weer top, lekker van genieten!
    xxx

  • 02 November 2009 - 14:41

    Pieter, Britt & Luuk:

    Ow, zie nu dat er wel foto's bij staan :) Leuk leuk!
    Kuss

  • 02 November 2009 - 14:59

    Marijke:

    Je verhaal gelezen en zo de foto´s bekijken!
    Top om je net even ´gesproken´ te hebben!!!
    :D X

  • 02 November 2009 - 15:07

    Nadine:

    NICE!!
    Vergeet de whaleshark niet mee te pakken als je nog centjes over hebt. x

  • 02 November 2009 - 18:05

    Sandra:

    Hoi!
    Ziet er weer goed uit, wat een verhaal weer zeg. Heb je al een beetje zin om weer richting NL te komen? Het gaat nu wel snel he?

    xx sandra

  • 02 November 2009 - 20:03

    Paps ,mams Geert :

    dat ziet er allemaal weer geweldig uit op de fotos (en het verhaal)
    geniet er nog maar lekker 2 weken van !!!!!!!!!!!!!!!!! en dan op naar china
    knuffel van ons xxxxxx

  • 02 November 2009 - 22:03

    Ingrid:

    He Ollie,

    Heel indrukwekkend allemaal!! En wederom weer super super mooie foto's!! Geniet nog maar van het zonnetje, want in nederland is het weer lekker hollands weer (Brr!)

    Groetjes

  • 03 November 2009 - 17:15

    Judith:

    hee olga!

    leuk om weer wat van je te lezen! mooie foto's! ik waan me even in de zon terwijl ik hier zit te typen in den haag met de stromende regen op de ramen.. :( maar geniet jij er nog ff lekker van voordat je weer verder reist! veel plezier en doe t rustig aan! niet oververhit raken enzo..groeten vanuit een regenachtig den haag. liefs en knuffel juud

  • 09 November 2009 - 21:40

    Harma:

    Hoi Olga,
    Weer geweldige foto's. Heb je wel zin in China? Dit is toch ook te gek!
    Groetjes van ons 3-tjes.

  • 13 November 2009 - 13:04

    Melanie:

    Hi Olga!

    Wederom: wat een coole verhalen en foto's! Als je weer terug bent moeten we echt eens onze fotoboeken naast elkaar gaan leggen... Oh, ik krijg echt kriebels om weer terug te gaan als ik dit allemaal lees.
    Geniet er nog maar even lekker van meid!
    X mel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 116531

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: