Kangaroo Island & het centrum (DE OLGAS!) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Kangaroo Island & het centrum (DE OLGAS!) - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Kangaroo Island & het centrum (DE OLGAS!)

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

19 Oktober 2009 | Australië, Alice Springs

Hi allemaal!

Was ik alweer! Nu ik eenmaal weer aan het reizen ben, heb ik gelijk weer een hoop te melden! :)

Kangaroo Island
Ik ben dus begonnen met een trip naar Kangaroo Island. Na een niet al te fijne tocht met de veerboot kunnen we gelukkig, zonder al te veel zeeziek te zijn geworden, aan land gaan. Ik heb een tweedaagse tour geboekt. Onze groep bestaat uit 10 meiden en 1 jongen. Gezellige bende dus! De eerste dag is gelijk al een druk schema. Het weer is niet echt geweldig en we moeten het dan ook met de nodige regenbuitjes doen (lees wel een regenbui duurt nooit langer als 5 minuten hier!). We hebben gelijk een drukke dag voor de boeg. Hoogtepunten vandaag waren Seal Bay, waar we vrij dicht bij de zeeleeuwen op het strand konden komen. En ook het sandboarden in de Little Sahara was niet slecht. Weer eens wat anders dan snowboarden! Vanaf de zandduinen gegleden op onze boards! En 's avonds zijn we bij de pinguins wezen kijken toen die bij donker weer uit de zee klommen op weg naar hun nest.
Kangaroo Island is echt heel mooi. Je kan echter nog wel zien dat de bosbranden van een aantal jaren geleden de nodige schade hebben aangebracht. Hierdoor zijn er nu veel minder dieren op het eiland en is nog een groot vlak zwarte bomen te zien.

De tweede dag was het highlight een bezoek aan de Remarkable Rocks in het Flinders Chase National Park. Echt een indrukwekkende rotsformatie. Helaas hadden we een flinke regenbui tijdens de korte wandeling naar de rocks en kwamen we zieknat aan. Het weer was helemaal uit zijn panty gegaan! Een flinke wind, dus vooral opletten dat je niet te dicht bij de rand van de rotsen komt, anders wordt je er zo vanaf geblazen!

Kangaroo Island is beslist een bezoek waard. Weet zeker dat het met mooi weer echt helemaal super is! Want ik heb nu al enorm genoten!

Alice Springs
De volgende dag ben ik met de Greyhound van Adelaide naar Alice Springs gegaan. Genoeg van South Australia, tijd om het Northern Territory in te trekken! De busrit nam slechts 20 uur in beslag. Eitje! Ik ben lekker in mijn slaapzak op mijn stoelen gekropen. Gelukkig geen drukke bus, dus genoeg ruimte om te proberen comfortabel te gaan liggen/zitten...

Vanaf Alice Springs vertrek ik de volgende dag naar het rode centrum van Australie met de 3-daagse Rock Tour. De toerbus haalt ons op van het YHA hostel en het blijkt dat 13 van de 15 mensen uit onze groep in de YHA verblijven. Om 6 uur (wel te verstaan in de ochtend!) worden we opgepikt.
Eindelijk heb ik mijn wandelschoenen weer aan kunnen doen. Er staat een wandeling van drie uur gepland door de Kings Canyon! Jippie! Heerlijk gewoon om weer tussen indrukwekkende rotsformaties rond te lopen.

De tweede dag van de toer is absoluut een hoogtepunt voor mij. We gaan naar de Kata Tjuta, oftwel DE OLGAS! Mijn bescheiden plaatsje op aarde! Dit is beslist een indrukwekkende rotsformatie. Terwijl we hier vandaag een wandeling maken, vind ik het een bizar gevoel dat ik dezelfde naam heb als zo'n enorme bergketen.

Vervolgens staat de Uluru op het programma. Zonsondergang bij de Uluru de ene dag en de volgende ochtend zonsopgang en tevens een wandeling om de Uluru heen. Uit respect voor de Aboriginals word afgeraden om de berg te beklimmen. Het is een heilige berg voor hun. De klim ziet er bovendien erg steil en niet erg veilig uit. De wandeling om de Uluru heen daarentegen is wel indrukwekkend. Van een afstand lijkt het een vrijwel rechthoekige bergketen, maar terwijl ik eromheen loop verbaas ik me over de vele verschillende vormen en rondingen in de berg.

Tijdens deze 3-daagse rock tour hebben we heerlijk onder de sterren kunnen slapen! Met de slaapzak in de swag gekropen. De sterrenhemel is echt adembenemend hier. Zoveel sterren. Als ik midden in de nacht wakker word zie ik de mooie sterrenhemel en wil er gewoon van genieten, maar je voelt je ogen gewoon weer dicht gaan van vermoeidheid! Elke ochtend om 5 uur mijn bed uit, heeft dat effect dan wel weer op mij :)

Vandaag was mijn laatste dag in Alice Springs en daarom had ik een luchtballonvlucht geboekt. Om 4 uur vanochtend werd ik daarvoor opgepikt. Een luchtballon is een vredige manier om lekker rond te zweven! Heb de zonsopgang vandaag van een andere kant kunnen bekijken en we hebben ook nog een aantal hoppende kangaroos kunnen spotten in de outback. Was weer een leuke ervaring!

Morgenochtend om 5.30 uur word ik weer opgepikt voor mijn toer richting Darwin en het Kakadu National Park (staat zeker op de lijst Nadine!). Uitslapen zit er de komende dagen vast ook niet in. Wie weet word ik zo nog een ochtendmens....

Nog twee maanden te gaan!

Uiteraard hou ik jullie op de hoogte.

Heel veel liefs,

Olga

  • 19 Oktober 2009 - 10:27

    Sandra:

    Heeey!!

    Dus weer lekker op pad, ziet er allemaal weer indrukwekkend uit hoor! Maarre...jij weet toch wel dat een kameel 2 bulten heeft?? haha! Ik heb me ook weer top vermaakt in egypte ja. Nog even en dan ben je alweer in nl, gaat snel ja. Geniet er nog maar even van!

    xx san

  • 19 Oktober 2009 - 17:57

    Paps Mams En Geert :

    hallo zeg dat zijn weer leuke spannende avonturen
    geniet van je volgende reisjes fotos weer geweldig mooi

    dikke knuffel van ons

  • 20 Oktober 2009 - 09:34

    Gijs En Alma:

    Nou zussie, geniet er nog maar even van over 2 maand ben je weer thuis en beland je weer in de sleur van alle dag.

  • 20 Oktober 2009 - 14:10

    Suzanne:

    Gaaf he, zo'n Ballonvaart!!!! Neem t er nog ff lekker van, de komende twee maand.
    En dan tot snel!

    Liefs,
    Suz

  • 21 Oktober 2009 - 10:57

    Wendy:

    Hey Olga,

    Zo te lezen vermaak je je nog steeds ontzettend. Wat een mooie foto's zeg! Geniet er maar van, de tijd gaat ontzettend snel en eerlijk gezegd vind ik dat ergens ook wel leuk, want dat betekent dat je ook weer snel hier in Nederland en we af kunnen spreken, al kan ik me voorstellen dat jij daar voorlopig nog even niet aan denkt. Veel plezier nog op je mooie avontuur! Dikke X, Wendy

  • 21 Oktober 2009 - 20:59

    Ingrid:

    He olga!!

    Leuk om te lezen dat je weer geniet van het avontuurlijke reizen!!
    En je hebt weer erg mooie foto's gemaakt!!
    Geniet er nog van en tot over twee maand!!

    Groetjes

  • 22 Oktober 2009 - 20:31

    Marijke:

    hey Olga!

    Het klinkt alsof je weer helemaal los aan het gaan bent met reizen! Heerlijk!!! Daar ben je tenslotte ook voor gegaan!!!
    Geniet ervan! Ik ben heel jaloers op je dat je naar Hong Kong gaat (dat is toch de bedoeling?!)

    Liefs, Marijke

  • 24 Oktober 2009 - 07:24

    Pieter, Britt & Luuk:

    'O'tje!!
    Wat een superfoto's weer! Ziet er echt heel mooi uit!
    Geniet ervan!
    Kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 116534

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: