Western Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Western Australia - Reisverslag uit Perth, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Western Australia

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

19 November 2009 | Australië, Perth

Hallo allemaal!!!!

Vandaag mijn laatste Australie update alweer! Niet te geloven hoe snel de tijd voorbij gaat...

De afgelopen weken heb ik door West Australie gereist. Ik heb het eerste stuk van Broome naar Perth in zeven dagen afgelegd met de Easyrider. In totaal was dit een afstand van zo'n 3500 km, dus een hoop rijden elke dag. Aangezien ik zelf natuurlijk niet hoef te rijden is dat een hoop zitten en slapen in de bus.

De eerste dag hebben we alleen een stop gemaakt bij Eighty Mile Beach, een bijzonder lang strand. Zwemmen is hier niet aan te raden, want er zitten blijkbaar een aantal minder gezellige dieren in het water hier.. Daarna hebben we overnacht bij het Pardoo Cattle Station, een nog werkende ranch.

De tweede dag zijn we op weg naar het Karijini National Park. Bij een benzinestop onderweg, blijkt het zo'n 55 graden te zijn. Dat merk je ook zeker wel als je de veilige airconditioning van de bus verlaat. Gelukkig is het niet overal zoooo warm. We maken een korte wandeling in de Dales Gorge, langs de waterval en nemen aan het eind een duik in de Fern pool. Aan de overkant van het water klim ik op de rotsen voor een stevige massage onder de kleine waterval hier.

De derde dag is het voornamelijk rijden, rijden, rijden. Maar liefst 700 km, naar eindbestemming Coral Bay. Dit is een bijzonder klein toeristisch plaatstje. Er verblijven dan ook meer toeristen als bewoners...

De vierde dag, stappen we op de boot voor een Nature Tour. Allereerst worden we met onze snorkelgear het water in gegooid om te kijken of we allemaal wel blijven drijven. Als dat is vaststeld gaan we op zoek naar Manta Rays. De eerste heeft geen zin in toeristen en gaat er als een speer vandoor. Bij de tweede kunnen we echter wel het water inspringen en al snorkelend dit onderwaterwonder bekijken. Echt gaaf om te zien hoe deze roggen gewoon recht onder je al cirkelend rondzwemmen. Als ik mijn arm uitstrek kan ik de rog gewoon bijna aanraken, zo dichtbij! Super gaaf!
Vervolgens gaan we verder op pad om de nodige dolfijnen en zeeschildpadden vanaf de boot te spotten! Helaas geen walvissen vandaag en de whalesharks zijn er helaas niet in deze tijd van het jaar Nadine. Als laatste krijgen we nog even de tijd om weer het water in te duiken voor een snorkelsessie. Mijn missie is om een schildpad te vinden. Hoewel het koraal en de vissen ook niet verkeerd zijn hier in het Ningaloo Reef. Ik kan mijn geluk niet op als ik ook daadwerkelijk een schildpad vind. Zo mooi om te zien hoe deze beesten zich in het water bewegen. Ik alarmeer de rest van de troepen om te laten weten dat ik een schildpad heb gevonden en even later dobberen de nodige andere snorkelaars naast mij in het water. Echt gaaf! Al snorkelend achtervolg ik mijn schildpadje, totdat ik besluit dat ik hem wel genoeg gestalkd heb en ik hem misschien maar beter weer met rust kan laten.. Ik kruip weer op de boot om lekker in de zon te relaxen. Echt een perfect dag
vandaag!

De vijfde dag rijden we naar Denham. Onderweg stoppen we bij de stromalieten, de organismen die blijkbaar verantwoordelijk zijn voor genoeg zuurstof op aarde, waardoor er nu planten, dieren en mensen kunnen leven. Vervolgens stoppen we nog bij Shell Beach, dat uit een enorme verzameling bijzonder fijne schelpjes bestaat.

De zesde dag gaan we allereerst naar Monkey Mia. De dolfijnen komen hier bij het strand, omdat ze gevoerd worden uiteraard en hier wel oren naar hebben. Het is toch wel mooi om de dolfijnen van zo dichtbij te kunnen zien. Alleen jammer dat er dan gelijk weer een hele rij toeristen met hun enkels in het water staan.

De zevende dag en laatste dag van de tour stoppen we bij de Pinnacles. In tegenstelling tot de rest van de omgeving is het zand hier geel in plaats van wit en steken er honderden rotspunten uit de grond. We mogen hier even rondlopen om een paar interessant gevormde rotsen te vinden. Waarna we eind Perth eindbestemming aan het eind van de dag bereiken.

Mijn eerste missie in Perth is om mijn visum voor China aan te vragen. Lekker op tijd... Maar gelukkig heb ik mijn paspoort gister weer opgehaald en staat daar nu een mooi visum voor China in gestempeld!

Ik heb besloten om eerst nog een paar dagen naar het zuidwesten te gaan. Margaret River is een populaire bestemming. Ik stap dan ook op de trein en bus om hier weer eens lekker te gaan wandelen. Langs de rivier, de wijngaarden en tevens het strand. Het is een mooie omgeving hier en het wandelen werkt weer heerlijk relaxt.

Op de weg terug naar Perth stop ik in Dunsborough voor een paar dagen. Hier ga ik al fietsend langs de kust om walvissen te spotten bij de uitkijkpunten die mij zijn aangeraden. Fietsen is hier echter niet al te makkelijk, aangezien mijn fiets geen versnellingen heeft en de heuvels toch een aardige klim zijn. De walvissen komen hier in grote getallen langs in deze tijd van het jaar. Veelal zijn ze in de verte te zien, maar met een beetje geduld komt er af en toe een walvis niet al te ver van de kust vandaan langs. Indrukwekkend om te zien. En de omgeving is ook hier weer adembenemend mooi. Echt mooie stranden hier!

Nu ben ik al weer in Perth, waar het weer op dit moment erg somber is. Grijze wolken en af en toe wat regen. Ik heb een rondje door Perth gelopen. Geen verkeerde stad, maar geen toeristische hoogtepunten om te bezoeken. Wel een gezellig winkelcentrum. Vandaag ben ik lekker door de Art Gallery gestruind en vorige week heb ik het Western Austrlia Museum al een bezoek aangedaan.

Vandaag vlieg al weer naar Sydney om morgen mijn vlucht via Hong Kong naar Beijing te halen. Dan nog een maandje door China en dan kom ik op 18 december zo rond 19.00 uur al weer op Nederlandse bodem terecht!

Maar ik ga nu eerst nog een maandje genieten van China. Daar heb ik zeker ook veel zin in!

En dan tot gauw!

Heel veel liefs, knuffels en een dikke kus,

Olga


  • 19 November 2009 - 08:33

    Nadine:

    WOW! Geweldig :)
    Tijd vliegt, maar wat kan je veel moois zien en doen in zo'n tijdsbestek.

    Zielig he al die mensen zo dicht bij de dolfijnen bij mij was er een vrouw die toch met haar hand in het water ging slaan, terwijl het nog zo gezegd was niet te doen. Gelukkig sloeg flipper met zijn vin op het water als waarschuwing.

    Geniet in China en pas goed op jezelf.

    X

  • 19 November 2009 - 10:35

    Judith:

    hee olga! mooie foto's en leuke filmpjes!(die ene rog lijkt op de badmobiel haha) fijn dat je je laatste dagen in Australië zo goed vermaakt hebt! heel veel plezier in China! liefs juud

  • 19 November 2009 - 10:37

    Hans Edenburg:

    Weer schitterende foto's !

    Dit moet echt een onvergetelijk jaar voor je zijn geworden.

    Super dat je dat hebt durven doen!!

    Veel plezier in china en voor de terugreis; doe mij maar nr. 23 (chap tjoi met kip) en 38 (nasi met sate).
    (sorry ik ben weer een beetje melig).

    Nog wel ff heel thuis komen a.u.b.!!

    Gr. Hans Edenburg

  • 19 November 2009 - 11:54

    Paps Mams ,geert :

    super hoor de video echt mooi om te zien (schidpad )
    zo te lezen heb je weer goed vermaakt
    en nu nog even genieten van china

    dikke knuffel xxxxxxxxxx

  • 19 November 2009 - 13:42

    He Zussie:

    Zo te lezen en te zien vemaak je je nog best daar! Nou op naar China en vermaak je je daar ook nog maar een maandje! En dan is het echt tijd om gezellig thuis te komen.

    We missen je!

    Heel veel liefs van ons.

  • 19 November 2009 - 19:07

    Ingrid:

    He Ollie,

    Heb je al afscheid genomen van Australie?
    En dan op weg naar China...veel plezier daar!

    Groetjes

  • 19 November 2009 - 20:26

    Marjan :

    Hoi Olga,
    Je hebt wel een geweldige tijd gehad he' in Down under!
    Ben benieuwd naar China.
    We maken het prima en hebben al een novemberstormpje gehad!
    Ik heb een leuke verjaardag gehad met familie en vrienden. as zaterdag gaan we naar je vaders verjaardag, oma, Harma, Wim en ik.
    Het ga je goed,
    Marjan en de groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 116541

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: