Nog meer South Australia... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Nog meer South Australia... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Nog meer South Australia...

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

19 September 2009 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal!

Hier weer een update van mijn kant! De afgelopen twee weken heb ik weer wat meer van South Australia mogen verkennen. Het is echt prima te doen. Even een beetje sightseeing voor we aan het werk gaan en elke week weer een andere plaats om te verkennen.

We zijn in de Clare Valley geweest. Weer een andere wijnstreek in South Australia. Aan wijn geen gebrek hier! Dus mij hoor je niet klagen! Het weer was niet helemaal super deze week, maar ook niet al te slecht. Het wordt steeds mooier, aangezien de lente hier in aantocht is! Na drie dagen hadden we hier geen deuren meer om op te kloppen dus moesten we naar andere plaatsen om wat deuren te vinden... Afgezien van de honden blijken ook vogels een gevaar te zijn met ons werk... Mijn collega's zijn aangevallen door Magpies. Die hebben blijkbaar nesteldrang en vliegen daarbij mensen aan... Ik heb hier zelf gelukkig niet veel last van gehad!
Ik heb 6 sales gedaan deze week. Niet al te slecht.

In het weekend weer gerelaxed in Adelaide. Dat betekent veel cafeetjes testen voor koffie, ontbijt en lunch.... Er zijn een hoop cafeetjes om te testen! Vrijdagavond samen met Kelly en Drew naar de pizzeria geweest toen we terug waren van het werk. Zaterdagavond samen met Drew de kroeg in geweest. Toen we terug kwamen waren we buitengesloten en konden we niet bij de voordeur van ons appartement komen. Dus moesten we even over een muurtje klimmen midden in de nacht! Was weer grappig!
Zondag lekker gerelaxed en langs het strand gewandeld!

Afgelopen week zijn we naar Port Lincoln geweest. Een lange rit van 7 uur. Dus maandagochtend om 5 uur gaan rijden. Dit was echt een goede week. Mooi weer de meeste tijd en het is heel erg mooi daar. Donderdagochtend kreeg ik een telefoontje van de baas. Dat ik geschorst was voor de dag en niet mocht werken. Een van mijn klanten was zo grappig geweest om bij het inschrijven de naam van zijn minderjarige dochter op te geven. Daarom was er een onderzoek opgezet om te kijken of ik hieraan met opzet meegewerkt had om hem in te kunnen schrijven... Wat natuurlijk niet het geval was! Gelukkig was mijn naam aan het eind van de middag gezuiverd en mocht in nog anderhalf uur het veld in. Ik heb in die tijd ook nog een sale kunnen doen. Overdag lekker op pad geweest voor sightseeing. De omgeving is echt heel erg mooi, dus was geen straf om verplicht 'vrij' te hebben. Nog een paar emoes kunnen zien onderweg en ook nog naar een plek geweest om walvissen te spotten. Ze waren alleen niet erg actief toen ik daar was, maar de omgeving was heel erg mooi. Dus ik heb heerlijk kunnen relaxen. Afgelopen week heb ik 9 sales kunnen doen. Leuk salaris deze week en ik heb afgelopen week de roadtrip mogen leiden en daarom krijg ik ook nog een leuke bonus voor elke sale die iedereen in de week heeft gedaan! Dat zijn de leuke extra's!

Nu weer lekker in Adelaide. Met Kelly in het internetcafe, nadat we weer een cafeetje uitgetest hebben voor de lunch. Weer aan het opladen voor aanstaande week....

Ik heb voor jullie ook nog wat partyfoto's bij mijn vorige bericht geplaatst. Hebben jullie wat gezichten bij de namen...

Heel veel liefs en een dikke knuffel,

Olga

  • 19 September 2009 - 08:01

    Gijs & Alma:

    He zussie,

    Dat zijn weer leuke foto's. Ik ben blij dat je het zo goed naar je zin hebt. Niet teveel werken he je moet ook nog genieten daar, als je weer thuis bent kun je nog genoeg werken!

    Groeten,

    Gijs en Alma

  • 21 September 2009 - 18:24

    Paps Mams Geert :

    volgens ons kun je beter ook gevarengeld aanvragen bij je baas !!!!!!!!!!!!!!!!
    als de vogels je ook al gaan aanvallen
    was weer een leuk verhaal en mooie fotos
    olga geniet er maar lekker van
    knuffels van ons


  • 21 September 2009 - 20:49

    Marjan:

    Hoi griet!
    Leuk om weer wat te lezen over je belevenissen! Wat goed van je om niet bij de pakken neer te gaan zitten, houden zo! Het beloond ook nog, super!
    We maken het goed hier, Deborah is op kamp geweest naar zeeland, en zijn we gisteravond samen naar de film "de Storm" geweest.Nigel en Naomi zijn met de hele school naar de Efteling geweest ivm 10-jarig bestaan van de school.Bas heeft zijn zwemdiploma-c gehaald en Daan heeft zijn eerste dagopening gedaan in de klas.
    Theo heeft een bedrijf opgezet in de media samen met een collega en ik doe van alles:uitzwaaien,wassen, voor de klas staan,hond uitlaten, tuinieren[vooral eikels vegen!] koken,lekker winkelen,etc. Ik verveel me nog niet!
    We zijn gisteren bij oma op de thee geweest. ze doet het goed.Ze is een week weg geweest met een boot op de Moesel.
    Tot de volgende keer, bedankt voor je mail! succes Marjan

  • 28 September 2009 - 20:01

    Harma:

    He, hier weer eens een berichtje van ons. Alles gaat weer een beetje zijn weg vinden. Na een heerlijke, rustige zomervakantie met redelijk goed weer zijn Dick en ik weer aan het werk. Wim is sinds deze week therapeutisch aan het werk gegaan.Gaat nog steeds langzaam en stukje bij beetje beter.
    Maak er nog wat van die laatste 81 dagen! Groetjes van ons 3-tjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 116537

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: