Werken en reizen is prima te combineren hier! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Werken en reizen is prima te combineren hier! - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Werken en reizen is prima te combineren hier!

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

05 September 2009 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal!

Ja, ja, ik probeer mijn waarbenjij nu weer netjes bij te houden…

De afgelopen twee weken heb ik weer twee plaatsen in South Australia kunnen ontdekken. Twee weken geleden zijn we voor het werk naar Nuriootpa geweest. Dit ligt in de Barossa Valley. Aan wijngaarden hier geen gebrek. Het is echt niet het seizoen voor de wijnen, maar niet temin zagen de wijngaarden er goed uit. Helaas geen wijn kunnen proeven. Dat is niet echt een activiteit waar ik me mee bezig kan houden ‘s ochtends voordat we aan het werk gaan….

Vrijdag en zaterdag waren mijn collega’s Drew en Kelly jarig. Dit zijn de twee collega’s die samen met mij van Cairns naar Adelaide zijn gekomen. Dus toen we weer terug waren in Adelaide voor ons weekend hebben we zaterdagavond even flink gefeest! Hier in Adelaide is iedereen ontzettend opgedoft voor het uitgaansleven. Dus ik heb hier en daar even wat kleren geleend om niet helemaal uit de toon te vallen. De korte, stakke jurkjes die hier in de mode schijnen te zijn, sla ik toch nog liever even over… Maar mijn eigen spijkerbroeken zitten een beetje ruim.. Zal al dat wandelen wel zijn! Vijf dagen per week, zeven uur per dag…
Ik heb in elk geval veel lol gehad. Was gezellig. Ik ben ook nog op de rodeo stier geweest in de uitgaansgelegenheid waar we waren. Lekker gedanst en een paar potjes snooker gespeeld met een aantal Australiers! Uiteindelijk ‘s ochtends lekker in mijn bed gekropen!

Afgelopen week hebben we in Port Augusta gewerkt. Dit is het dichtst dat ik tot nu toe bij de outback ben geweest. Dat merk je ook wel, want aan rood zand hier geen gebrek. De bergen van de Flinders Range geven een mooi uitzicht. Weer compleet anders dan de wijngaarden van vorige week. Ik heb weer een aantal mooie uitzichtspunten opgezocht. Helaas heb ik de ochtend niet genoeg tijd voor een goede bushwalk… Dus we moeten nog een keer terug komen als ik wat meer tijd heb voor toeristische uitstapjes!

De sales waren matig de afgelopen weken. Dus ik moet er weer even flink tegenaan de komende week! De baas betaald echter nog steeds onze accommodaties in het weekend. Daardoor kan ik nog wel iets sparen. De afgelopen twee weekenden hebben we in appartementen aan zee gezeten. Dat is beslist niet verkeerd. Meestal moet ik in het weekend een bed met Kelly delen. Maar dit weekend hebben ze een appartement met drie bedden geboekt, dus heb ik weer lekker mijn eigen bed!

Dus hier is alles nog steeds goed. Hopelijk kan ik deze maand genoeg geld verdienen om in Oktober weer lekker aan het reizen te gaan!

Heel veel liefs, knuffels en kusjes,

Olga

  • 05 September 2009 - 08:19

    Nadine:

    Blijf je niet te lang werken ;) Voor je het weet moet je weer terug naar NL.

    Leuk weer even te lezen hoe het met je gaat en wat je doet. Plezier nog en geniet optimaal. X


  • 05 September 2009 - 10:41

    Sandra:

    Hey Olga!!

    Wat een verhalen ineens allemaal weer, jammer dat je zoveel moet werken hoor... Hopelijk heb je snel genoeg verdiend om weer lekker rond te gaan trekken. Hier gaat alles z'n gangetje, op het werk alles naar m'n zin en over 2 weekjes heb ik dan ook eindelijk vakantie en vertrek ik voor 10 dgn. naar Egypte. Lekker relaxen in de zon! Zin in! Australie lijkt me echt mooi hoor, gave foto's, geniet er nog even van zolang het kan.

    xx sandra

  • 05 September 2009 - 12:58

    Paps , Mams ,geert :

    ha olga, leuk dat je nu wat meer tijd heb en genieten he!!!!!!!!
    waar is het zonnetje ????die zien we niet op de fotos ,of is het wat minder warm daar
    groetjes en veel knuffels van ons

  • 06 September 2009 - 13:50

    Hans Edenburg:

    Moi Olga , zo te zien lekker bezig, maar kun je niet ergens solliciteren als bedrijfsleider van een horeca bedrijf, dat moet toch ook aardig wat op kunnen brengen. Ik wil je nog wel ff een getuigschrift toe sturen. (Geintje)

    Gisteren hebben je ouders met vrienden bij ons gegeten, en hadden ze het behoorlijk gezellig.

    Kan ook niet anders in zo'n topzaak natuurlijk.(nog een geintje)

    Groetjes Hans Elly Esther en Ilse.

  • 07 September 2009 - 10:20

    Mel:

    Hi Olga!

    Goed om weer van je te horen, je bent maar druk aan het werk zo te lezen, kun je strax weer mooi van reizen. Relaxed dat je baas de acco's in het weekend betaald. Veel plezier nog en geniet ervan,
    liefs Mel

  • 07 September 2009 - 16:14

    Judith:

    heeeeyyy Olga,

    leuk om weer al die verhalen te lezen. mooie foto's trouwens! Hoop dat je straks genoeg hebt verdient en dat je weer kan genieten van dat mooie land daar! ik ben inmiddels aan het genieten van mijn bergen huiswerk die ik de eerste week school weer heb opgekregen...:S geniet er nog van! succes met werken en straks weer met reizen! groetjes xxx Judith

  • 07 September 2009 - 19:28

    Gijs En Alma:

    He Zussie,

    Leuk dat je weer wat meer van je laat horen, zo weten we tenminste nog wat je daar meemaakt. Werk ze en maak maar heel veel plezier daar je bent zo weer thuis.

    Heel veel liefs Gijs en Alma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 116535

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: