Ik leef nog steeds.... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Ik leef nog steeds.... - Reisverslag uit Adelaide, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Ik leef nog steeds....

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

15 Augustus 2009 | Australië, Adelaide

Hallo allemaal!

Sorry voor de trage update. Ben ontzettend druk geweest de afgelopen weken met werken en weinig tijd om een computer op te zoeken om jullie up to date te houden. Nu dan eindelijk weer tijd gevonden...

Inmiddels ben ik al tweeenhalve maand aan het werk. Nog steeds in de deur tot deur sales...

De eerste weken ging het wel lekker. Ik heb een paar slechte weken achter de rug... Het nadeel van werken op commissiebasis is dat je dan ook niet veel betaald krijgt. Op dit moment gaat het echter weer beter en gaan de verdiensten weer de goede kant op. Belangrijkste is dat ik nog steeds veel lol in mijn werk heb en veel gezellige collega's heb!

Na mijn eerste weken in Cairns ben ik verhuisd naar een accommodatie die meer gericht was op de werkende backpackers. Dus wat rustiger, want Cairns is een aardige party town! Een van mijn collega's verbleef daar al en had mij aangeraden om daar ook mijn intrek te nemen. Ik zat nog steeds in een dorm, deelde mijn kamer met vier anderen, maar we hadden wel onze eigen badkamer en keuken. En voor het eerst in tijden weer televisie!

Zes dagen werken is erg tijdrovend. Met alleen de zondag vrij om mijn boodschappen en de was te doen en ook nog proberen een beetje te relaxen komt alles op een laag pitje te staan...

In de loop der weken zijn er steeds meer collega's komen wonen in de accommodatie waar ik ook verbleef. Dus hebben we om de beurt gekookt en tv avonden gehouden. Was erg gezellig, maar wel erg veel tijd met collega's....

Na vier weken werken ben ik tot leadership gepromoot. Nu mag ik officieel nieuwe mensen trainen. Mijn eerste persoontje kwam niet opdagen op haar eerste werkdag, de tweede nam na drie uur werken al ontslag, de derde heeft het vier dagen vol gehouden en de laatste heeft het na vijf uur werken opgegeven.... Dus ik heb momenteel nog steeds niemand onder mij werken. De anderen lukt het beter om hun team op te bouwen. Dus blijkbaar heb ik pech.. Of ben ik gewoon te veeleisend... Hard werk is niet voor iedereen weggelegd...

We zijn een aantal weken geleden met het hele team op roadtrip richting Brisbane gegaan. We hebben een week aan de Sunshine Coast gewerkt en hadden daar op donderdag een Rally in Brisbane. Er worden dan prijzen uitgereikt voor de beste sales mensen en tevens spreken er een aantal hoge piefen van de organisatie. Was erg leuk en inspirerend! Er wonen alleen teveel rijke mensen aan de Sunshine Coast. Het is me maar gelukt om 1 persoon in te schrijven in deze week. Gelukkig was ik niet de enige die daar problemen mee had. Het was in elk geval wel een gezellige week!

Onze baas gaat nu een nieuw kantoor in Adelaide opzetten. Na drie maanden Cairns was ik wel toe aan verandering van omgeving. Ik heb me daarom opgeworpen om naar Adelaide te gaan. Hier zit ik nu met twee andere collega's. Verkopen in de eerste week hier waren goed. Hopelijk gaat het sparen voor de rest van de reis dan nu weer een beetje lukken. De baas heeft onze tickets naar Adelaide betaald en op dit moment betaald hij ook onze accommodatie. Dus hoef alleen geld aan eten uit te geven. Hij gaat een huis huren voor ons in Adelaide, waar we in de weekenden kunnen verblijven. We werken hier maar vijf dagen per week. Dus eindelijk weer weekend! We gaan elke week op roadtrip naar een andere plaats. Adelaide is een grotere stad, dus meer te doen dan in Cairns. Dat zal ons wel bezighouden in de weekenden! Het weer is hier niet al te slecht, hoewel het wel wat kouder is als Cairns. Op het moment lekker lenteweer hier! Ik ga vooral genieten van mijn extra dag vrij!

Hopelijk kan ik de komende twee maanden lekker veel geld verdienen, zodat ik daarna weer lekker aan het reizen kan gaan en weer veel maffe dure dingen kan doen...

Mis jullie allemaal nog steeds heel erg!! Ik zal proberen om nu wat sneller weer een update te plaatsen.

Houden jullie mij ook op de hoogte!

Heel veel liefs, knuffels en een dikke kus,

Olga


  • 16 Augustus 2009 - 09:35

    Herma:

    Hey Ollie,
    Dus hard aan het buffelen, hopelijk heb je nu wat meer tijd om te genieten!! Wens je veel succes, groet van Ruud en mij

  • 16 Augustus 2009 - 20:19

    Ingrid:

    He Olga,

    He he eindelijk weer een berichtje :D We hoorden al dat je het erg druk had!! Je moeder houd ons gelukkig goed op de hoogte, dus dat is ook wel fijn!
    Je vertelde in je verhaal dat je baas in het weekend een huisje voor jullie gaat huren, maar waar moet je door de weeks slapen dan?
    Hier gaat het ook goed, we hebben net de vakantie achter de rug. Geert en ik moeten morgen weer beginnen!
    Ik heb net met je moeder overlegd dat zij jou op de hoogte houd over Geert en mij, haha!
    Nou suc6 met je leadership, en tot het volgende bericht!

    Liefs Ingrid

  • 17 Augustus 2009 - 06:51

    Judith:

    hee olga! leuk om weer van je te horen! nog steeds spannend om al je verhalen te lezen! ik heb nu nog 2 weken vakantie en daarna begint t 2e jaar voor mij..dus ben benieuwd. maar jij in ieder geval succes met je werk en hopelijk gaat t sparen een beetje snel! :D heeel veel plezier daar nog! en werk niet te hard he? :P groetjes en liefs judith

  • 22 Augustus 2009 - 10:53

    Paps En Mams :

    dus nu nog even hard aan het werk maar gelukkig 5 dagen ,even wat meer tijd voor wat anders
    werk ze en ook genieten !!!!!!!!!!!!!!!!
    kusjes van ons

  • 31 Augustus 2009 - 12:12

    Mel:

    Hi Aussie-ganger!

    Leuk weer wat van je te horen, ben blij dat het goed gaat. Als je nu in Adelaide bent moet je zeker een bezoekje brengen aan de Barossa Valley, goede wijngaarden! Fijn dat je nu ook 2 dagen weekend hebt! Veel succes,
    kus Mel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 116529

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: