Het harde leven is weer begonnen!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Het harde leven is weer begonnen!! - Reisverslag uit Cairns, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Het harde leven is weer begonnen!!

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

07 Juni 2009 | Australië, Cairns

Hallo allemaal!

Het heeft even geduurd, maar hier ben ik dan weer! Het is al weer een maand geleden sinds mijn laatste update!

De afgelopen maand ben ik druk op zoek gegaan naar een baan in het zonnige Cairns. In het zuiden van Australie is het weer nu een stuk minder, maar hier in het noorden is het weer echt hemels! Ik krijg in elk geval meer dan genoeg zon dit jaar! Af en toe een regenbui tussendoor, maar over het algemeen is het hier gewoon lekker zonnig en rond de 30 graden.

Het was erg moeilijk om een baan te vinden. Heeft me in totaal twee weken gekost. Ik wou graag in de horeca gaan werken, maar er zijn gewoon teveel backpackers op zoek naar werk hier en het was nog niet druk genoeg qua toeristen om makkelijk een baan te kunnen vinden. Na bijna 100 cv’s uitgedeeld te hebben heb ik na anderhalve week toch besloten om ook op andere vacatures te reageren.

Uiteindelijk heb ik een baan in de sales gevonden. Ik ben nu die persoon die van deur tot deur loopt om betaalde tv te verkopen aan iedereen. Gelukkig geen groene energie of cosmetica! In principe hoeven we maar 1 persoon per dag in te schrijven om een redelijk salaris te kunnen verdienen. Het is allemaal op commissie basis, dus als ik er goed in word kan ik een leuk salaris verdienen. Geen basis salarsis, dus als ik het slecht doe verdien ik bijna niks!

Ik werk 6 dagen per week. Maandag t/m vrijdag van 10.00 tot 19.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur. In mijn eerste week heb ik in totaal 5 sales gedaan en afgelopen week 4, niet heel slecht voor mijn eerste twee weken. Ik ben nu dus weer een echte workaholic aan het worden. Eten, slapen en werken! Aan het einde van de dag ben ik meestal behoorlijk uitgeteld, omdat we 6 uur per dag over straat lopen in de brandende hitte. Aan beweging geen gebrek!
We hebben ook een goede baas. Op vrijdag neemt hij ons mee naar een pub in het centrum voor een gratis maaltijd en borrel! In veel pubs hier hebben ze allemaal 10 dollar meal deals, waar je echt een heerlijk maaltijd met een gratis borrel krijgt voor een spotprijs!

Ik vind Cairns echt een heerlijk plaatsje. Het weer is echt super! Het is niet groot, gewoon lekker overzichtelijk. Voor het werk gaan we naar allemaal buitenwijken, maar vaak maken we ook dagtrips naar andere plaatsen in de omgeving en er worden ook roadtrips georganiseerd, zodat we voor meerdere dagen in een andere plaats kunnen werken. Zo zien we ook nog wat meer van de omgeving. Cairns is omringd door groene bergen aan de ene kant en de zee aan de andere kant. Heerlijk relaxt hier! Alleen geen strand, maar wel een zwembad aan zee. Dat is gratis toegankelijk en ze geven hier ook gratis sport lessen. Ik heb samen met Lone meegedaan aan een Aquarobics sessie om 7.00 uur ’s ochtends. Ik probeer nu de energie te vinden om op tijd mijn bed uit te gaan, zodat ik dat vaker kan doen!

Ik verblijf nog steeds in een hostel. Het hostel waar ik nu zit, is lekker goedkoop. Ik betaal maar 18 dollar per nacht en krijg dan ook nog een voucher voor een gratis maaltijd in een plaatselijke pub. Is wel altijd pasta, maar dan hoef ik zelf niet te koken! Ik verblijf in een 4 persoons dorm en twee van de meiden waarmee ik deel zitten daar ook al sinds ik ingecheckt ben, dus is gezellig! Vooral met de Deense Lone kan ik goed opschieten. We spelen regelmatig een potje Shithead (kaartspel wat alle backpackers hier kennen!). Mijn andere kamergenote is de Engelse Jess, haar zie ik niet zo vaak, maar ik kan verder ook prima met haar opschieten.

Op het werk zijn het ook vooral backpackers. We hebben twee Australiers, een Ier, een Canadees, een paar Engelsen en nog een andere Nederlander in het team zitten. Vooral met de Schotse Helen kan ik goed opschieten! We gaan wel eens samen eten na het werk en afgelopen week hebben we ook samen geborreld.

Ik ga nu ook op zoek naar een kamer. Wat meer huiselijk en hoeft hier ook niet zo duur te zijn! Deze week ben ik ook maandag vrij (Konningedag). 6 dagen per week werken is best wel vermoeiend, maar als je op commissiebasis betaald word kan je maar beter al je tijd gebruiken! Er moet geld verdiend worden om de rest van Australie te verkennen!

Ik hoop hier drie tot vier maanden te werken en dan heb ik nog genoeg tijd om de rest van Australie te verkennen en China op de terugweg!

Verder niet zo heel veel bijzonders hier. Ben gewoon weer lekker saai aan het werk! Gelukkig kan ik hier wel heel veel leren. Ze geven veel training en je kan ook teamleider worden, zodat je nieuwe mensen kan trainen. Dat is mijn doel voor deze maand!

Ik ben inmiddels gewoon al 5 maanden van huis! Gaat echt snel de tijd! Mis jullie allemaal wel hoor!!

Heel veel liefs, knuffels en kusjes!

Olga

  • 07 Juni 2009 - 12:51

    Paps En Mams :

    ha olga , je hebt het de eerste twee werkende weken erop zitten en zo te lezen is het goed gegaan , en je hebt nog tijd voor een wijntje , nou meidje geniet van alles en welkom in de werkende wereld
    misschien ga je de pasta ook nog lekker vinden onze vakantie zit er ook op ,was ook wel even heerlijk om geen wekker te horen
    veel werk plezier

    groetjes xxxxxxxxxx
    van ons

  • 07 Juni 2009 - 13:40

    Pieter & Britt:

    Hey Olga!
    Leuk weer wat te lezen!Klinkt aardig vermoeiend, dat werken... Zal vast wel wennen na een tijdje :) Succes en veel plezier! Ik mail je binnenkort weer ff een update van de nieuwtjes in Lisse city ;)
    xxx Pieter en Britt, en een knuffel van Luuk!

  • 08 Juni 2009 - 17:45

    Marijke:

    Super om weer een blog te lezen!! Ja de tijd vliegt echt voorbij inderdaad, maar als je maar geniet!!
    Ik hoef nog slechts 10 dagen te werken en dan vertrek ik samen met Hylke voor een weekje zon,zee en strand naar Fuerteventura. (En vooral een week rust;))
    Ik mis je ook!!!

    Succes met zoeken van een kamer, maar wie wil jou nou niet als huisgenoot!! ;)

  • 09 Juni 2009 - 04:40

    Gijs En Alma:

    Nou zussie succes met het vinden van een kamer en succes met de verkoop!

    Groeten,
    Gijs en Alma

  • 09 Juni 2009 - 12:27

    Ingrid:

    Hey hey,

    Ik heb je verhaal gelezen en je foto's gezien...maar ik heb ook nog twee filmpjes bij je ouders thuis gezien!
    Vooral het filmpje van het skydiven vond ik erg leuk, dan horen we je stem ook nog even hé! Super leuk allemaal!
    Nou suc6 met je baantje en misschien ben je in het volgende bericht al teamleider :D

    Liefs

  • 11 Juni 2009 - 18:14

    Lonneke:

    Hoi Olga,

    Jeetje, wist niet dat het toch nog zo lastig was om werk te vinden, maar goed te horen dat je nu eindelijk werk hebt gevonden!
    Hier gaat alles nog steeds zijn gangetje...

    Heb inmiddels mijn foto's uitgezocht, maar het normale leven went zo snel weer, echt jammer.

    Veel succes met werken en goed te horen dat het weer nu eindelijk goed is!

  • 11 Juli 2009 - 18:33

    Judith:

    Hoi Olga!
    alles goed? al lange tijd niks meer gehoord? vermaak je je nog een beetje in dat verre Australië? ma ben je an t werk of alweer verder ant reizen? ik heb nu vakantie. me P gehaald en over naar t 2e jaar. :D ga nu zometeen vak werk doen bij provinciehuis in dh. benieuwd hoe t met je is? laat je snel weer wast horen?

    liefs juud

  • 27 Juli 2009 - 19:48

    Lonneke:

    He Olga,

    Leef je nog??
    Hoor de laatste tijd niets meer van je...
    Heb je het nog naar je zin en hoe bevalt het werken??

    Groetjes LOnneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 116537

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: