Het zonnige noorden van Australie...... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Het zonnige noorden van Australie...... - Reisverslag uit Cairns, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Het zonnige noorden van Australie......

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

10 Mei 2009 | Australië, Cairns

Hallo allemaal!

Weer twee weken verder, dus tijd voor een update! In mijn vorige verhaal stond ik op het punt om Lonneke op te halen van het vliegveld en vanochtend is ze weer richting het vliegveld vertrokken voor haar vlucht naar Sydney. De afgelopen twee weken zijn we in sneltrein vaart naar het hoge noorden van Australie gereist.

Brisbane
Brisbane zelf is niet bijzonder interessant. Weinig bezienswaardigheden. Het weer was wel lekker. Lonneke had echter last van een jetlag, dus we zijn rustig begonnen. We zijn naar de Southbank geweest, waar een zwembad en kunstmatig strand aan de Brisbane rivier liggen. Daarna hebben we een relaxte tocht met de Ferry over de rivier gemaakt.

Lone Pine Koala Sanctuary
De volgende dag zijn we naar het Lone Pine Koala Sanctuary geweest. Daar zijn alle austalische dieren vertegenwoordigd. Dus we hebben vooral ons hart op kunnen halen aan Koala's en Kangaroos, maar ook Wombats, Tasmanische duivels, Dingo's, Emoes en nog heel wat andere beestjes. Was zeker een leuk uitstapje!

Noosa
De volgende dag hebben we de bus naar Noosa Heads genomen. Een heerlijk relaxt badplaatsje. Daar hebben we onze hoofden over de reisplanning gebogen, om tot de conclusie te komen dat we erg weinig tijd hebben om alles te doen wat we in elk geval willen doen. Een strakke planning is gevraagd. We hebben daarom gelijk onze excursies voor Fraser Island en de Whitsundays Islands geboekt en nachtbussen, want met dagbussen kwam de planning niet uit! De volgende dag moesten we daarom gelijk Noosa helaas al weer verlaten.

Fraser Island
We zijn naar Hervey Bay gegaan vanwaar we een Self Drive tour gestart zijn naar Fraser Island. Dit is een enorm zandeiland. Heel mooi! Je kan er alleen met een FWD rijden. Op de Self Drive zaten we met 6 anderen in onze FWD en reden we met 4 FWD's in totaal. 's Avond hebben we de tenten opgezet om weer heerlijk aan het strand te kunnen kamperen (uiteraard ook nu weer zonder toiletten en douches). Het was een leuke tour. De meeste tijd brachten we door in de jeep, ik had wel graag wat meer stops gehad om wat plaatsen te bewonderen. Maar we zijn in elk geval bij een tweetal meren gestopt en hebben een relaxte middag gehad op een van de stranden in het noorden van het eiland. In totaal duurde deze tour 3 dagen en 2 nachten. Terug in Hervey Bay zijn we in het hostel onder de douche gesprongen en daarna in de nachtbus naar Airlie Beach gerold. Deze tocht duurde 13 uur. Een lekkere afstand afgelegd dus!

Airlie Beach
We komen hier in de ochtend en checken gelijk in voor onze zeiltocht naar de Whitsunday Islands. De boot vertrekt op 2 uur 's middags. Het is een echte zeilboot. We moeten helpen met het hijsen van de zeilen, maar verder kunnen we lekker relaxen. Als de zeilen gehesen zijn ligt de boot helemaal schijn op het water, dus moeten we allemaal aan een kant van de boot gaan zitten met onze benen over de rand. Het zeilen is wel echt gaaf. De maaltijden worden verzorgd door de bemanning. Echt super geregeld. We krijgen zelfs snacks voor het diner en afternoon tea in de middag! Heerlijk om zo verwend te worden. We hebben ook twee nachten op de boot geslapen. Dat was ook niet verkeerd. Ik sliep op een soort stretcher die boven een ander bed hing. Kon er best goed op slapen.

Tijdens de zeiltocht hebben we Whitehaven Beach bezocht. Deze dag was het heerlijk zonnig en konden we lekker even zonnen op het strand. We mochten ook twee keer snorkelen in het Great Barrier Reef! Dat was echt mooi. Mooi koraal en de vissen komen dichtbij. Het snorkelen gaat me ook steeds beter af! Ik begin er echt lol in te krijgen! Al met al was dit een heel geslaagd uitje!!

Terug in Airlie Beach hebben we wat tijd genomen om de was te doen en andere praktische zaken te regelen. Ik kon bijvoorbeeld niet pinnen van mijn australische rekening, dat bleek per ongeluk geblokkeerd te zijn, dus ik kon niet bij mijn hard verdiende appelpluk geld! Dat is gelukkig allemaal weer opgelost. Aan het eind van de dag zijn we weer in de nachtbus naar Cairns gerold. Deze tocht duurde 10 uur!

Cairns
Lekker vroeg komen we hier aan. De eerste dag een beetje relaxen en excursies hier boeken.
De tweede dag zijn we naar het Daintree Nationale Park geweest met een tour. Een korte wandeling door het regenwoud, een riviertocht om krokodillen te spotten (we hebben er een kunnen vinden die in het gras verstopt lag te relaxen en we hebben ook twee slangen kunnen vinden). We zijn langs de vele suikerrietvelden hier gereden. Daarna zijn we naar Port Douglas geweest en hier zijn we ook naar een Wildlife Sanctuary geweest, waar we nog meer kangaroos en andere australische dieren konden bekijken. We hebben trouwens een heerlijke lunch gehad, waar ik de australische vis Barramundi heb gegeten en tropische vruchten die in deze streek groeien. Was echt goed voor elkaar!
De derde dag is Lonneke met een tour naar het Great Barrier Reef gegaan om te duiken. Ik wil echter een vijf daagse PADI cursus gaan doen om mijn duikbrevet te halen, dus daar ga ik me later mee bezig houden als de bankrekening er weer wat beter uitziet! Ik ben toen alvast begonnen met de banenjacht. Het schijnt weer moeilijk te worden, maar ik ga mijn geluk in elk geval beproeven en zie wel hoe ver ik kom.
Gisteren hebben we nog even gerelaxed en Lon heeft souvenirs geshopt. Gewoon lekker door Cairns gewandeld. Het is wel een lekker plaatsje. Niet te groot.

Dat brengt ons al weer bij vandaag! Ik ga me vanaf nu helemaal storten op de banenjacht!

Het weer hier is trouwens niet echt om over naar huis te schrijven. Ik doe het toch maar even. Het regent veel in Cairns. Op Fraser hadden we matig weer en tijdens onze laatste zeildag kregen we ook een flinke bui op onze kop. Het is wel lekker warm, maar ik hoop toch dat de regen ook snel voorbij is. Het regenseisoen houd dit jaar iets te lang aan...

Ik hou jullie op de hoogte!

Mis jullie allemaal nog steeds!

Heel veel liefs en kusjes,

Olga

PS: Sorry als het verhaal weer te lang is geworden... Het lukt gewoon niet om het kort te houden!

  • 10 Mei 2009 - 17:22

    Gijs En Alma:

    Hey zussie,

    de foto's zien er weer fantastisch uit! Je doet daar zeker een mooie ervaring op! Morgen ga ik je verhaal op mijn gemak lezen. Veel plezier en tot horens!

    Groeten en liefs van ons.

  • 11 Mei 2009 - 06:11

    Pieter En Britt:

    Klinkt weer super allemaal!!! (op het weer na dan ;))
    Wat schattig zeg, die koala!
    En je verhalen zijn niet te lang hoor, vinden het erg leuk om te lezen!!
    Hoop dat je snel een baan vindt! Succes en veel plezier!
    Dikke kus, Pieter en Britt.


  • 11 Mei 2009 - 06:51

    Marijke:

    Vind je updates ook leuk, helemaal niet erg als ze lang zijn hoor!! Prachtige foto´s weer!!
    Heel veel succes met het zoeken van een baan, ik zeg: gooi al je charmes in de strijd!!
    :)

  • 11 Mei 2009 - 11:41

    Paps Mams En Geert :

    ha olga, je verhalen zijn echt niet te lang het is geweldig om het te lezen
    en de fotos blijven leuk
    succes met het vinden van een baan !!!!!!!!!!!
    en verder weer genieten van alles
    groetjes en liefs xxxxxx
    van ons

  • 12 Mei 2009 - 13:23

    Mel:

    Hi Olga!

    Lees je verhalen altijd met plezier en je foto's zijn ook erg gaaf; heb gewoon zin om zelf weer terug te gaan! Gelukkig dat het met je Australische bankpas is opgelost gelukkig!
    Ben je trouwens ook bij Cairns nog naar Cape Tribulation geweest? Is supermooi, hier komen het koraal en regenwoud bij elkaar samen, ect mooi.
    Hey Down Under girl,
    I am looking forward to hear more adventures!!
    X Mel

  • 16 Mei 2009 - 16:19

    Ingrid:

    He Ollie!

    Ik ben op dit moment bij je ouders thuis, je moeder had het over jou dus vandaar dat ik even achter de computer ben gekropen om je verhaal te lezen :D Het is zeker een lang verhaal...maar wel leuk hoor! Je hebt weer erg mooie foto's gemaakt.
    Nu je weer alleen bent, kunt je weer lekker verder trekken en je eigen gang gaan! Dat is ook wel fijn! Nou meis, geniet ervan want voor je het weet is het weer voorbij.

    Liefs Ingrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 116526

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: