Appels, appels & appels... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Appels, appels & appels... - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Appels, appels & appels...

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

25 April 2009 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal,

Hierbij een appelige update van mijn kant!

De afgelopen drieenhalve week heb ik niets anders dan appels, appels & appels gezien!

Het plukken viel me erg mee. Is goed te doen. Als je snel bent is er ook leuk geld mee te verdienen. Het nadeel alleen is dat je erg afhankelijk bent van het weer... En geloof het of niet, het regent ook in Australie..... De eerste anderhalve week heb ik daarom weinig kunnen werken. Bovendien heeft de Pasen ook voor extra vrije dagen gezorgd.. En dan gaat het geld verdienen niet erg hard. De laatste anderhalve week was het weer echter prima en begon ik een beetje leuk te verdienen!

Maar tijd om weer naar Brisbane te gaan. Daar ben ik nu weer. Ga straks richting het vliegveld om Lonneke op te halen en dan gaan we samen de boel hier onveilig maken...

Ik heb ook mijn eerste ervaring met de bedbugs gehad! Mijn laatste bed had een aantal bewoners waarvan ik behoorlijk veel jeuk kreeg. Het bed is na de ondekking echter snel vervangen. Dat is wel goed geregeld. Net daarvoor kreeg ik echter al uitslag en jeuk van de harige rupsen die bij het appelplukken regelmatig te vinden zijn. Verder zie ik er redelijk bont en blauw uit van het appelplukken. Ruzie met de ladders en de takken van de bomen....

Maar ik voel me helemaal fantastisch. Had echt lol in het appelplukken. Had het zeker langer vol kunnen houden. De eerste drie weken heb ik samen met de duitse Eva en Luzie geplukt. Een gezellig stel! De laatste drie dagen mocht ik alleen plukken en toen heb ik mijn snelheid optimaal getest. Ging lekker!

In het hostel was nog een ander Nederlands meisje, Marieke. Met haar kon ik het erg goed vinden. Verder barste het vooral van de duitsers en koreanen. Samen met Marieke heb ik Hete Bliksem gemaakt. Blijkbaar iets Nederlands, want hier kennen ze dat niet... Maar als je dan toch de hele tijd in de appels werkt, moet je er natuurlijk ook even wat lekkers mee maken!

Ik heb in mijn appel loopbaan als eerste Fuji's geplukt, daarna Jonagolds, Granny Smiths en Pink Ladies. De laatste Granny's moesten bijna allemaal met de ladder geplukt worden, hoge bomen! Maar alle spieren zijn optimaal gebruikt!

Vond het vanochtend toch wel enigzins jammer dat ik het hostel weer moest verlaten, maar heb ook wel zin om weer te gaan reizen. Het was alleen wel erg lekker om een tijdje op een plek te zitten en met dezelfde mensen om te gaan!

De hosteleigenaren hebben veel moeite gedaan om ons allemaal bezig te houden. Op onze vrije dagen organiseren ze altijd wel wat. Het hostel is in de middle of nowhere en we gingen maar een keer in de week naar de supermarkt! (goed als je geld wilt sparen).
Met pasen hadden ze allemaal spelletjes georganiseerd van appel happen, ijs voeren, balon trappen tot rauwe eieren overgooien. Was echt wel grappig! Vorige week hadden ze een trip naar het Nationale Park georganiseerd, maar toen heb ik lekker de hele dag niks gedaan en heerlijk uitgerust. Lekker gerelaxed met Marieke en stiekem wijn gedronken (drinken was in dit hostel namelijk niet toegestaan!)

Heb het nog steeds heerlijk naar mijn zin. Ga nu eerst een tijdje met Lonneke reizen en hoop daarna een baantje in de horeca te vinden ergens rondom Cairns, maar kan gerust zijn dat ik daar uiteindelijk bananen ga plukken.....

Heel veel liefs en kusjes,

Olga

  • 25 April 2009 - 12:30

    Judith:

    hee olga! leuk weer van je te lezen! fruitig verhaaltje ook! leuk dat je nu een reismaatje hebt! altijd gezellig. hier in den haag alles goed, zonnig maar durf te wedden niet zo warm als bij jou al heb ik de eerste dagen op de strandtentjes alweer achter de rug :) maar eh..bananen plukken? klinkt als een leuke afwisseling ;) veel plezier nog met je reisgenoot en tot over een tijd! liefs judith

  • 26 April 2009 - 16:33

    Marijke:

    Hai!!
    Leuk, heerlijk om weer wat van je te lezen!!
    Het klinkt allemaal nog steeds goed, ondanks de zware arbeit!!
    Hier gaat het werken ook nog steeds gewoon door... Beginnen het weer aardig druk druk druk te krijgen dus vermaak me wel (soms iets teveel van het goede maar oke;)) Onze vakantie komt ook steeds dichterbij, nog minder dan 2 maanden :) Volgende maand ergens gaan we boeken, en kan echt niet wachten want ik heb het ondertussen toch echt nodig! Eindelijk eens zelf de gast uithangen;) Ik raadt je aan om het 5 sterrenniveau te mijden in de horeca;)
    Heel veel plezier daar met travelmate!

    xx Marijke :)

  • 26 April 2009 - 17:25

    Paps En Mams :

    ha olga dit is een leuk appellig verhaal volgens mij ken je nu alle soorten wel en super leuke fotos je staat alweer met de appels op onze computer als achtergrond veel plezier met lonneke

    liefs xxxxxxxxx

  • 27 April 2009 - 19:53

    Melanie:

    Hi wereldreizigster!

    Zooooo, jij hebt inderdaad heel wat appels gezien! Leuk om eens mee te maken, alleen die bedbugs zijn vervelende beestjes.. Mocht je richting het noorden reizen en toevallig een bezoek doen aan Magnetic Island (is erg mooi, goed duiken) dan moet je daar ook oppassen voor de bed bugs..
    Leuk dat je nu samen met Lonneke kan gaan reizen, have fun & enjoy!

    Liefs
    Mel

  • 28 April 2009 - 06:12

    Gijs & Alma:

    Nou zussie,

    Veel plezier maar weer, kun je weer wat anders zien dan appels. Leuke foto's trouwens.

    Groeten,
    Alma

  • 29 April 2009 - 21:09

    Ingrid :D:

    Hey Ollie!

    Het klinkt allemaal erg positief!! Mooi dat je het leuk werk vond, ik denk dat het werk niet echt iets voor mij zou zijn geweest...ik denk dat ik namelijk te kieskeurig en daarom te langzaam ben! Veel plezier met Lonneke!

    Liefs mij

  • 03 Mei 2009 - 21:33

    Marjan :

    Hoi Olga,
    Alles prima hier, we zitten in de meivakantie.De meisjes hebben bij oma gelogeerd, Daan getraind bij Feyenoord,Nigel en Bas bouwen hutten.
    Tijdens koninginnedag hebben we op de vrijmarkt onze spullen verkocht en hebben ze allemaal weer een leuk extraatje.
    Welke appel vindt jij nu het lekkerst?
    veel plezier met Lonneke,
    gr Marjan en Theo
    Daan, Nigel, Bas,
    Naomi en Deborah.

  • 06 Mei 2009 - 02:31

    Suzanne:

    Hey Olga,

    We schelen nu bijna een dag qua tijd!! Ikke hier in Amerika en jij in Australie. Maar t enige wat ik doe is chillen! :-)

    Inmiddels zal je de boel wel behoorlijk inveilig hebben gemaakt daar samen met Lonneke!

    Have Fun!!

    Grtz Suz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 116536

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: