Skydiven is zooooooooo gaaf! - Reisverslag uit Stanthorpe, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Skydiven is zooooooooo gaaf! - Reisverslag uit Stanthorpe, Australië van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Skydiven is zooooooooo gaaf!

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

05 April 2009 | Australië, Stanthorpe

Hallo allemaal!

Een update over mijn laatste week in Nieuw Zeeland!

Wellington
Hier heb ik alleen een korte stop gemaakt voordat ik verder gereist ben. Niet veel bijzonders over te vertellen. Leuk weetje echter dat ik hier in de supermarkt ook een sectie met Nederlandse boodschappen aantrof. Echt te grappig. Euroshopper??? Waarom klinkt dat toch zo bekend?? Mijn eigen klein AH hier in Wellington! Blijkbaar missen wij Nederlanders vooral onze eigen koekjes, knakworstjes en appelmoes. Dat was wat ik o.a. aantrof. Heb mezelf getrakteerd op de vertrouwde speculaasjes en knakworstjes!

Taupo
De volgende dag gelijk een vroege bus naar Taupo genomen. Het was een aardige rit, maar de zon scheen weer lekker. In Taupo aangekomen ben ik daarom eerst maar een klein rondje gaan lopen en heb een kijkje bij het bekende Lake Taupo genomen. Niet veel bijzonders verder.

De volgende dag om 6.00 uur opgepikt door de bus om de Tongariro Crossing te gaan lopen! Op het zuid eiland heb ik al veel mensen over deze wandeling gehoord. Een meisje in mijn dorm had de wandeling gister gelopen en zij dat het erg koud was! Ze hadden zelf handschoenen nodig. Lekker dan!
Vandaag is echter weer een heerlijk heldere dag en weinig wind. Ik wandel samen met de Nederlandse Linda, die ook bij mij in de dorm slaapt. We hebben ongeveer het zelfde wandeltempo, dus dat gaat wel lekker. Het begin van de wandeling is zwaar, omdat het een eind omhoog klimmen is op de zogeheten Devils Staircase! Het is droog en de zon schijnt, dus we klagen niet. Het is echter wel ontzettend druk op deze wandelroute, dat is wel een beetje jammer. Te toeristisch! We lopen richting de bekende vulkaan uit Lord of the Rings. Het vulkaanlandschap is echt geweldig. Heel mooi en anders om te zien. Omdat het weer zo lekker meewerkt kan ik de hele wandeling gewoon in korte broek en t-shirt lopen. Heel ander weer al gisteren dus, mazzel! We zijn om 8.00 uur gestart met de wandeling en komen moe en voldaan om 15.30 uur aan het andere eind van de route aan. Echt een super geweldige wandeling! Zo moooooi! Een hoogtepunt van Nieuw-Zeeland.

De volgende dag heb ik besloten om te gaan SKYDIVEN! Heb er echt ontzettend veel zin in. Als het 's ochtends echter heel bewolkt is ben ik toch even bang dat het niet door gaat... Het gaat echter wel door. Bij het vliegveld vanaf waar we gaan skydiven is het een heerlijk heldere blauwe lucht. Echt super! Allereerst krijgen we een video te zien van iemand die vorige week geskydived heeft. We mogen bij onze eigen video ook eigen muziek selecteren. Dat doen we eerst. Ik word in mijn harnas gehezen en mijn skydive instucteur begint met mijn filmpje. Echt een super relaxte vent! We worden allemaal (5 skydiver + 5 instucteurs) in een klein vliegtuigje gedrukt. Uitzicht is wederom geweldig! In het vliegtuig word weer wat gefilmd en worden we vastgeklipt aan onze instucteurs. Als we 15000 feet bereiken gaat de deur open. De instucteur duwt je als het ware het vliegtuig uit, dus je hoeft er zelf niet overna te denken. Het is echt zoooooo hoog! De freefall duurt ongeveer 1 minuut. De wind is echt heel krachtig en ik voel het trekken aan mijn armen en in mijn gezicht (op de video lijk ik gewoon op een varken tijdens de freefal :) ) Het is echt ontzettend gaaf. Dan gaat de parachute open en hang je gewoon relaxt van het uitzicht te genieten. Zo helder en zo mooi! Niet te beschrijven, daarvoor moeten jullie zelf de video maar bekijken als ik weer terug ben... Na een goede landing sta ik weer veilig op de grond. Het was echt zoooooooo gaaf! Absoluut het geld waard! Veel en veel gaver dan bungyjumpen!

Rotorua
Na het skydiven stap ik 's middags op de bus naar Rotorua een uur ten noorden van Taupo.

Ik heb een bezoek aan een Maori village voor een culturele show op het programma staan. We krijgen een traditioneel bereidt Hangi diner en ze voeren een dans en muziek show op. Aan het eind krijgen we een heerlijk goed diner. Zo goed heb ik in tijden niet gegeten. Echt luxe!

De volgende dag ga ik eerst naar de Waitomo Caves. Is wel een beetje uit de richting, maar ik wil toch graag nog een poging wagen met het Cave raften wat in Greymouth niet echt super was. Ik heb een combo tour geboekt met abseiling, caving, glowworms, blackwater rafting en rock climbing.
Een abseil richting de ingang van de grotten en dan gaan we de grot in. Eerst gaan we de gloeiwormen bewonderen. Daarna mogen we door de modder kruipen tussen smalle rotsingangen om te kijken of we een uitgang kunnen vinden. Echt geinig! Daarna stappen we in onze banden en dobberen rustig verder de grot in. Uiteindelijk mogen we gaan 'caven'. Dat houdt in dat je je door bijzonder smalle ruimtes in de rotsen mag persen. Ook echt geinig. Aan het eind moeten we weer bij de rotsen omhoog klimmen naar de auto. Zeker een beter uitje dan de vorige keer!

Tauranga
Dan neem ik de bus naar Tauranga. Weer iets verder naar het noorden. Deze kustplaats is een van de snelst groeiende plaatsen in Nieuw Zeeland door de groeiende haven bussiness. Mijn laatste stop voordat ik naar Auckland moet.

Ik ga hier op aanraden van anderen naar Mount Maunganui een relaxte kleine berg. Redelijk makkelijk om in de hitte de top te kunnen bereiken. Daar relax ik boven met mijn muziek en geniet van het uitzicht. Echt heerlijk relaxt. Uitzicht op de stad, de stranden en de zee. Dan is het tijd om weer naar beneden te klimmen voor de laatste watertaxi terug naar de stad.

Auckland
De bus brengt me naar Auckland voor mijn laatste nacht in Nieuw Zeeland. Ik besluit om mezelf vanavond te trakteren op een lekker etentje. Ik ga daarom naar een Steakhouse. Hier geef ik mijn laatste Nieuw Zeelandse dollars uit aan een heerlijke maaltijd! Tijd om naar bed te gaan!

Mijn vlucht zou om 7.10 uur 's ochtend vertrekken. Als ik dit check blijkt het echter 6.10 uur te zijn! Echt te vroeg! Om 2.50 uur 's nachts gaat de wekker! Om 3.15 uur word ik opgehaald door de airport shuttle en ben ik op weg naar het vliegveld.

Brisbane
Om 7.00 uur 's ochtends land ik in Brisbane. De klok gaat voor mij weer 3 uur terug. Aangezien jullie de klok ook verzet hebben loop ik nu 8 uur voor op jullie qua tijd!
Als ik in het hostel ingecheckt ben ga ik gelijk op pad om een baan te zoeken. Tijd om wat geld te verdienen. Het blijkt dat iedereen hier een baan zoekt en het moet naar horen erg moeilijk zijn. Zelfs in de fruitpluk business is weinig te vinden. Aan de slag dan maar. Ik ga eerst langs uitzendbureaus en bij een kan ik me inschrijven. Weinig succes vandaag dus.

De volgende ochtend gelijk weer op pad. In de bieb stuur ik wat sollicitaties op vacatures die in online kan vinden. Het bellen van fruitpluk hostels heeft ook weinig opgeleverd. Iedereen zegt probeer het over twee weken nog eens. Die tijd heb ik echter niet, want Lonneke komt over 3,5 week om samen met mij te reizen. Samen met een ander meisje loop ik naar een adresje wat zij heeft. Als we binnen komen lopen bij Travellers At Work komt er gelijk iemand op ons af. Belangstelling om fruit te plukken? Ja hoor! Zo gezegd, zo gedaan! Nog dezelfde dag zit ik in de bus en de volgende dag kan ik al beginnen met werken. IK GA APPELS PLUKKEN!

Stanthorpe
Ik verblijf nu in Stanthorpe in een werkhostel. Iedereen werkt hier in de fruit of groente business. De eerste dag regent het en we kunnen daarom uiteindelijk niet aan de slag. We krijgen onze eerste instructies en worden weer naar huis gestuurd.
De volgende dag beginnen we weer later in verband met de regen. We krijgen echter uiteindelijk de laatste instructies en kunnen dan aan de slag!
Gister heb ik de eerste hele dag gehad en vandaag (zondag) is onze vrije dag.

Ik pluk samen met 2 duitse meiden.
De eerste dag heb ik 1 3/4 bak gevuld. En de tweede dag heb ik 3 bakken gevuld. In een bak gaan zo'n 2000 appels en we worden per bak betaald!
Om 5.00 uur gaat de wekker. Om 6.00 uur vertrekt de bus en dan kunnen we binnen een half uur aan het werk. Om 5.00 uur 's avonds worden we weer opgehaald door de bus. Een lange en harde werkdag. Ik werk zes dagen in de weer van maandag t/m zaterdag.

Rijk zal ik er niet van worden. En het is bijzonder zwaar en hard werk. Maar ik hoop in elk geval wel wat geld te kunnen sparen de komende weken.

Jullie horen nog wel hoe ik het er verder vanaf ga brengen....

Dat wat het voor nu!

Liefs, kusjes en knuffels,

Olga

  • 05 April 2009 - 08:35

    Nadine:

    Waar haal je al die energie vandaan ;) Succes met de appels!

    X

  • 05 April 2009 - 10:37

    Paps En Mams :

    ha olga ,ben je al bijna aan nieuwe schoenen toe ,zitten er nog zolen onder !!!!!!!!!!!! want je wandeld heel wat af susses met de appels ,dat het wat mag opleveren ,zodat je weer met lonneke op stap kan

    liefs xxxx van ons

  • 05 April 2009 - 12:19

    Pieter En Britt:

    Stoer man, skydiven!!!
    Zorg je wel dat je een beetje heel terug komt, met al die enge dingen?! ;)
    Succes met werken!
    Kus van ons

  • 05 April 2009 - 18:52

    Gijs En Alma:

    Nou zussie veel plezier met appels plukken, kun je straks ook bij ons in de Betuwe doen!

    Groeten,
    Gijs en Alma

  • 06 April 2009 - 15:21

    Lonneke:

    ha, ha, je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben...

  • 07 April 2009 - 15:33

    Mel:

    Hi Down Under/Kiwi girl!

    COOL! om je verhalen te lezen; het lijkt bijna op mijn eigen dagboek van toen ik daar was, haha echt grappig.
    Skydiven boven lake taupo is gaaf he? Ben het met je eens dat het veel leuker is dan bungeejumpen. En ik vind het super om te lezen dat je ook de tongarirocrossing hebt gedaan, uitzonderlijk mooi.
    Meis, heel veel succes met het plukken van die groene jongens. Het is zwaar maar brengt weer ff wat australische dollars in the pocket.

    Go girl!

    Liefs, Mel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 116533

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: