Great Ocean Road & Tasmanie - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Great Ocean Road & Tasmanie - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Great Ocean Road & Tasmanie

Door: Olga

Blijf op de hoogte en volg Olga

03 Maart 2009 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Hi People!

Helemaal vanuit Nieuw-Zeeland met maar liefst twaalf uur tijdsverschil van jullie, komt mijn volgende bericht!

De tijd vliegt echt voorbij.

Great Ocean Road
Na mijn laatste bericht heb ik een dagtocht over de Great Ocean Road gedaan. Uitzichten over zee zijn hier genoeg te vinden. Nadeel van in een bus reizen is dat ik vaak als een blok in slaap val bij langere afstanden. We werden dan ook al om 7 uur opgehaald en pas weer om 9 uur 's avonds teruggebracht. Gelukkig was ik niet de enige die regelmatig een dutje deed. Reizen is vermoeiend!
We hebben verschillende stops gemaakt onderweg, waaronder een wandeling in een regenwoud en het bezichtigen van de 12 apostles, waarvan er nog maar 11 overeind staan. De rotsformaties hier zijn erg indrukwekkend. Ik heb ook nog een korte helicoptervlucht over de 12 apostels gemaakt. Was wel cool, maar echt veel te kort. Gaan we nog een keertje overdoen!

Launceston
Om 4.30 uur mijn bed uit geklommen om mijn vlucht naar Launceston, Tasmanie te halen. Heerlijk die vroege vluchten! Daar in het hostel aangekomen waren de kamers nog niet klaar, omdat er net een groep Nederlanders uitgecheckt had, maar ze hadden de Friends dvd's op staan. Dus ik heb voor de verandering eens heerlijk gerelaxed bij de tv met een aantal Friends afleveringen. Daarna even een rondje door de stad gewandeld, waar echt nog veel oude gebouwen staan. Geeft een hele mooie sfeer. 's Avonds was er een gratis Symphony under the stars concert in het City Park. Iedereen was hier weer massaal aan het picknicken geslagen terwijl het orkest geweldige muziek voortbracht. Echt een hele leuke ervaring.
De dag erna ben ik naar de Cataract Gorge gegaan. Het bekendste natuurgebied rondom Launceston. Heb heerlijk gewandeld en genoten van de natuur. Toevallig hadden ze juist deze dag uitgekozen om het water door de dam te laten, zodat de kayakers ook over de bruggen konden kayaken. Was een mooi gezicht om het water te zien steigen en steeds wilder te zien worden.

Tassafari
Voor de daaropvolgende dagen had ik een 5-daagse Tassafari geboekt, omdat er in Tasmanie nauwelijks bussen rijden om zelf makkelijk rond te reizen. Ook hiervoor weer lekker op tijd opgepikt om 6.30 uur. Doel was om lekker van de natuur te genieten en te kamperen deze dagen. En heerlijk te wandelen!

Dag 1 - De eerste dag een stop gemaakt bij de grotten en het bekendste Nationale Park Cradle Mountain, waar we een twee uur durende wandeling om het meer gemaakt hebben. Om vervolgens onze eerste camping spot op te zoeken in een oude mijnstad. De stad was hier verdwenen, alleen de wegen liggen hier nog. Helaas werkte het weer niet echt mee en begon het juist nu (na 7 weken mooi weer) te regenen!!!! Tot zover leuk om te kamperen. Gelukkig konden we onze tenten nog redelijk droog opzetten. Maar kamperen houd hier in, een tentje in de middle of nowhere zonder toiletten, douches of schuilplaatsen.

Dag 2 - Bij het ontwaken de volgende ochtend bleek het nog steeds te regenen (Wat een pech!!) Er werd daarom een alternatief plan ingezet. We zijn naar een regenwoud gebied gegaan. En hebben hier nadat we onze tenten hebben opgezet op een echt kampeerterrein met toiletten en schuilhut, heerlijk gewandeld in het regenwoud. We hebben twee verschillende wandelingen gedaan, een uur en drie uur durende wandeling
. Heerlijk! In het regenwoud merk je niets van de regen (hoe raar dat ook klinkt) en daarna konden we lekker opwarmen bij het vuur in onze schuilhut. Over koken hoefden we ons ook geen zorgen te maken, want onze gids was tevens onze kok. Uitgebreid onbijt, lunch, snacks en diner waren allemaal super goed verzorgd!

Dag 3 - Bij het ontwaken deze ochtend bleek het redelijk droog te zijn, daarom zijn we naar onze campsite aan zee getrokken en hebben hier onze tenten opgezet. Na een snelle lunch was het weer tijd voor een stevige wandeling. We zijn hier langs het strand gewandeld, over de rotsen geklommen en tot aan de zandduinen gewandeld. Echt een prachtig stuk natuurgebied. Wandelen door het zand is echt super vermoeiend!

Dag 4 - Bleek het weer nog verder mee te werken met een mooie blauwe hemel. Heerlijk ontbijten en genieten van de zonsopkomst aan zee. Daarna zijn we begonnen aan een stevige rit met onderweg een aantal stops voor wandelingen naar watervallen! Jippie! De eertste waterval die we bezochten was de Montezuma Waterfalls, deze was 104 met hoog. Schijnt de zon en gaan wij natuurlijk weer wandelen onder de bomen!! De tweede waterval die we bezochten was tijdens een korte wandeling van 20 minuten naar de Nelson Falls. Daarna zijn we naar onze laatste campsite gereden. Deze lag aan een meer in Bronte Park. Na dagen niet gedoucht te hebben, hebben we bij aankomst eerst een duik in het meer genomen. Gelukkig was het water niet te koud! En was dat even heerlijk verfrissend. 's Avonds werd de laatste maaltijd bereid op onze eigen kampvuur!

Dag 5 - Al weer tijd voor de laatste dag van de trip. Op het programma staat als eerste een korte wandeling in het Nationale Park Lake St. Claire. Vervolgens hebben we een lange rit voor de boeg naar Mount Field. Hier hebben we ook weer een stevige wandeling gemaakt door de bossen, regenwouden en langs watervallen. Echt super! Daarna zijn we naar onze eindbestemming Hobart gereden.
Ter afsluiten hadden we als groep (die overigens maar uit zes personen bestond) afgesproken voor een borrel in de pub en het halen van een lekkere portie Fish 'n Chips. Natuurlijk wel nadat we eerst een lekkere douche hadden genomen! We hebben er een goede afsluitborrel van gemaakt. De sfeer zat er goed in!

Ik had de volgende dag nodig om bij te komen!! Ik heb nog wel een rondje door Hobart kunnen lopen. Ook een heel sfeervol plaatsje met veel oude gebouwen.
De Tassafari was trouwens echt een super ervaring. Echt heerlijk al dat kamperen, hoe primitief het dan ook mag wezen... Was echt helmaal gaaf!

Op 1 maart was het al weer tijd om via Melbourne naar Chistchurch, Nieuw Zeeland te vliegen. En daar zit ik nu, weer een ongeloofelijk lang verhaal te typen!

Heel erg bedankt voor al jullie reacties op mijn berichten en jullie mailtjes om mij op de hoogte te houden. Vind ik echt super!

De komende maand ga ik dus lekker in Nieuw-Zeeland de boel op zijn kop zetten. Jullie horen dat in het volgende bericht!

X Olga

PS: foto's volgen nog, via deze computer kan ik ze niet op het web plaatsen.... Heerlijk al die fantastisch werkende faciliteiten!

  • 02 Maart 2009 - 11:09

    Nadine:

    Klinkt weer super gaaf allemaal!!!

    Have fun daar op NZ genoeg activiteiten daar :) de hoogste bungyjump bijv. ;p

    X

  • 02 Maart 2009 - 11:11

    Marijke:

    Het klinkt allemaal weer heerlijk!!! Blijf optimaal genieten zou ik zo zeggen!! Mijn mail met updates volgt ook snel, nu eerst even een blaasontsteking overwinnen!! Heel plezier in het vere nieuw zeeland!!!

    Liefs

  • 02 Maart 2009 - 15:19

    Paps En Mams :

    he olga het klinkt allemaal weer heel mooi,gaaf, super !!!!maak er weer een mooie tijd van in nieuw zeeland, geniet ervan
    liefs van ons

  • 02 Maart 2009 - 18:55

    De Buurtjes:

    Ook maar eens een berichtje van ons,als we alles zo lezen is het een groot avontuur. Klinkt echt super, je zou er zo zin in krijgen om op vakantie naar Australia te gaan, alleen met die slang dat ziet Han niet zo erg zitten.

    Geniet maar lekker in NZ, groetjes van de buurtjes

  • 02 Maart 2009 - 19:07

    Pieter En Britt:

    Klinkt weer errug goed allemaal! Lekker genieten! :)
    Kussies van ons!

  • 02 Maart 2009 - 19:30

    Gijs En Alma:

    Nou zussie het klinkt weer super allemaal. Heel veel plezier in Nieuw Zeeland! Wij gaan begin mei lekker een weekendje naar Belgie, zijn we ook een keer van huis!

    Groeten,
    Gijs en Alma

  • 02 Maart 2009 - 19:52

    Lonneke:

    Hoi Olga,

    Vlucht is al helemaal geregeld en ben me ook al aan het inlezen!!
    Heb de onely Planet van een vriendin kunnen lenen.

    Heb er super veel zin in!!
    Kan wel wat zon gebruiken, weer is niet echt super.

    Tot snel!

  • 02 Maart 2009 - 20:40

    Ingrid:

    Hey schoonzussie,

    Wat lijkt mij dat leuk zo primitief kamperen, alleen dat dagen lang niet douchen lijkt mij niet zo leuk ;) Haha
    Nog bedankt voor je smsje, ik was helemaal verrast toen ik zag dat het smsje van jou was :)
    Nou, nog veel plezier daar!

    Liefs Ingrid

  • 03 Maart 2009 - 07:32

    Herma:

    Hey Ollie,

    Je zit niet stil, zie ik al wel!! Lekker genieten, veel foto's sturen en we houden kontakt!!
    liefs

  • 04 Maart 2009 - 12:03

    Judith:

    dag olga!

    weer een verhaal met wilde avonturen! ;P ik ben jaloers! mooie foto's hoor! tis hier nu wo 2 uur s'middags dus denk dat jij op dit moment in je nest ligt of aan het partyen bent haha! en ik moet ma weer aan me schoolwerk :S

    veel plezier nog in ieder geval! liefs uit druilerig Holland! xxxx juud

  • 04 Maart 2009 - 13:23

    Harma:

    Hoi Olga,
    Weer supergaaf wat je daar mee maakt!Alleen mis ik het Tasmaanse duiveltje! Maar wie weet heb je die nog wel op een foto staan. Blijf genieten en veel plezier in Nieuw Zeeland.
    Groetjes van ons drietjes.

  • 10 Maart 2009 - 15:39

    Mel:

    Hi Olga!

    Cool dat je zo aan het genieten bent, weet zeker dat je Nieuw-Zeeland ook prachtig gaat vinden! Mocht het je lukken dan raad ik je HEEL erg aan om de Tongariro Crossing te lopen, vond ik 1 van de mooiste wandelingen die ik ooit heb gedaan!
    Have fun, xxx Mel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 116525

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: