The Rockies - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Olga Hoving - WaarBenJij.nu The Rockies - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

The Rockies

Blijf op de hoogte en volg Olga

22 Augustus 2013 | Canada, Jasper Park Lodge

Nu vanuit Jasper, Alberta een berichtje van mij. Helaas zit het er al weer bijna op.

Ik ben vanuit Vancouver naar Lake Louise gereist. Slechts 13 uur met de bus :). Om 8.00 uur in de ochtend kwam ik daar al aan, dus ik kon gelijk mijn spullen in het hostel droppen en wandelen! Het is hier echt mega toeristisch, dus ook duur en druk. Gelukkig werd het met wandelen in de late middag rustiger.

Ik geniet van alle Bergen en grote hoeveelheden water die hier overal te vinden zijn. Watervallen en gletsjers. Rotsen en besneeuwde bergtoppen. Het is hier echt heel mooi.

Ik heb vanuit Banff een auto gehuurd voor een week. Toen ik instapte en de auto wilde starten dacht ik, hmm, ik mis een pedaal. Een automaat! Maar met mijn mooie autootje en de country music aan op vol volume ben ik over de Icefield Parkway rustig naar het noorden gereisd richting Jasper en maak ik verschillende stops onderweg. Sommige stops zijn hier ook echt mega druk, maar gelukkig zijn er ook mooie wandelingen zonder hordes mensen te vinden.

Ik overnacht nu in de zogeheten Wilderness Hostels, wat voornamelijk betekent, geen douche en geen electriciteit. Maar vooral veel gezelligheid.

Onderweg heb ik ook de Parker Ridge Trail gedaan, waar je bovenaan de berg hele mooie uitzichten hebt. De kleuren van de bergen en het landschap waren echt super mooi.

Ik heb vooral genoten van mijn wandeling naar de Stanley Falls. Een route langs acht watervallen door een limestone gorge, naar een indrukwekkende waterval aan het eind. Deze beschrijving stond mij op het lijf geschreven. Ik ben hier de heenweg niemand tegengekomen. Heerlijk rustig en zo mooi!

Daarna ben ik naar Edith Cavell gegaan en heb hier de Cavell Meadows Trail gelopen. Dit vond ik ook weer een erg drukke wandeling en het weer was deze dag ook niet bijzonder goed, ik heb voor het eerst mijn poncho tevoorschijn moeten halen. Na deze stop ben ik weer toe aan een douche en electriciteit, dus blijf ik een nachtje in Jasper.

Op aanraden van een van de hostelmedewerkers ga ik daarna naar Mount Robson, de hoogste berg in de Canadese Rockies. Hier loopt de Berg Lake Trail. Ik mag de tent en slaapmat van de hostelmedewerker lenen. Echt helemaal top!

De Berg Lake Trail is erg populair. Ik heb niet veel keuze meer qua kampeerplekken op de route en besluit om twee dagen op dezelfde plaats te blijven en een goeie dagwandeling te maken, de tweede dag. Als ik de eerste dag mijn tent op heb gezet, begint het te regenen en iets later komt het met bakken uit de lucht. Gelukkig hebben ze een overdekte schuilplaats hier. Maar het voelt nu wel verrekte koud! Afgelopen nacht was het slechts 4 graden in mijn tent. Echt niet fijn. Gelukkig waren de twee volgende dagen wel mooi, zoals ook voorspeld was en ik heb ik dan ook erg kunnen genieten van deze wandeling, die echt een absolute aanrader is. De tweede dag heb ik maar liefst een wandeling van 10 uur gemaakt om zoveel mogelijk te kunnen zien. Echt super hier.

Nu ben ik weer in Jasper en morgen ga ik naar Edmonton. Ik heb hier afgesproken met Drew (die ik in Australie heb ontmoet en waar ik een aantal maanden samen mee heb gewerkt daar). Kunnen we even lekker bijkletsen, voordat ik weer naar huis vlieg zaterdag. Zondag ben ik als het goed is weer op Nederlandse bodem.

Dus tot gauw!

X Olga

  • 22 Augustus 2013 - 15:55

    Joyce:

    Dat klinken weer als hele geslaagde dagen! lijkt me ook echt schitterend, al die natuur :-) Geniet nog van de laatste dagen!

    Liefs Joyce

  • 23 Augustus 2013 - 21:42

    Paps En Mams:

    Hoi Hoi

    Weer mooie dingen heb je gedaan ,super super !!!!!!!!!!!
    en weer prachtige fotos
    Nog een paar fijne dagen en een goede vlucht terug naar huis
    Dametje tot gauw

    Dikke Kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 595
Totaal aantal bezoekers 116546

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: