West Coast Trail - Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Olga Hoving - WaarBenJij.nu West Coast Trail - Vancouver Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

West Coast Trail - Vancouver Island

Blijf op de hoogte en volg Olga

12 Augustus 2013 | Canada, Victoria

Hallo allemaal!

Hier weer een berichtje van mij!

Ik ben weer in Victoria op Vancouver Island. Na mijn laatste bericht van ik naar Port Renfrew gereisd, om een poging te wagen om de West Coast Trail te kunnen lopen. Ik moest uiteindelijk 2 dagen wachten, voordat ik mocht starten. Verplicht kamperen op het strand en mijn kampeeruitrusting alvast testen! Port Renfrew zelf is een straat met vakantiewoningen en cafe's, winkel, postkantoor, maar waar de mensen hier zelf wonen, geen idee... Dat kun je in elk geval vanaf de doorgaande wegen niet zien. Lekker verspreid is een ding wat zeker is. Uiteraard heb je hier geen bereik met je telefoon en ook geen internet, heerlijk!

Zondag 2 Augustus ben ik begonnen aan de 75 km lange West Coast Trail. Om 8.20 uur met de ferry naar het zuidelijkste punt van deze wandeling, na een orientatiesessie met hoe om te gaan met beren, cougars en wolven als je die tegen komt..... Met backpack, kampeeruitrusting en eten voor een goede week ben ik begonnen.
Het zuidelijkste gedeelte is heel zwaar. Nog dag 1 was ik al klaar om op te geven. Ik dacht, dit ga ik niet 7 dagen volhouden. Het idee echter om dezelfde weg weer terug te gaan, sprak met ook niet erg aan, dus toch maar door gegaan. Om je een idee te geven, mijn snelheid de eerste dag haalde nog geen 1 km per uur en ik moest 6 km afleggen...
De tweede dag had ik een wandelmaatje, die ook geen zin had om de 1 km terug te klimmen van het strand naar het wandelpad. We wilden liever over de boulders op het strand heen klimmen. We moesten echter dan wel vroeg weg, om ook de vloed voor te zijn bij het passeren van een bepaald gedeelte van het strand. Maar van deze dag heb ik ondanks de zware klimpartijen wel weer erg genoten en had ik weer wat meer vertrouwen in de hele onderneming.
Na dag 3 zit de eerste 22 km erop en dat betekent dat het moeilijkste gedeelte erop zit en het vanaf nu makkelijker gaat worden.
Dag 4 moeten we maar liefst 16 km afleggen om van de ene kampeerplek naar de volgende te komen. Een lange zware dag. Wel heb ik vandaag de eerste walvis zien zwemmen langs te kust. Later zie ik er nog meer, vooral nadat de tent op het strand neergezet is en dan even relaxen en walvissen spotten na een lange dag wandelen.
De laatste avond hadden we beren dichtbij de tenten. Die bewaakten het hout, om het moeilijk te maken voor ons om kampeervuur te hebben. Gelukkig had ik aan beide kanten buren. De mensen bij de tent aan de buitenste kant hadden het druk met lawaai maken om te zorgen dat de beren ons kamp niet gingen onderzoeken.
Gezellig is wel dat je vaak steeds dezelfde mensen tegen komt. Bij het kamperen verzamelen mensen zich rond het kampvuur. Het zijn vooral Canadese mensen die de tocht wandelen. Mensen zijn hier echt super vriendelijk en belangstellend. Het is net een grote familie. En omdat deze wandeling een maximum aantal wandelaars per dag toelaat, kom je niet constant mensen tegen.
Na 6,5 dag zit de 75 km erop! Wel jammer, want ik heb genoten van het 'back to nature' gevoel en de wandeling. Maar ik ben vooral heel blij dat ik mijn backpack en kampeeruitrusting af kan doen. Na 9 dagen ben ik ook ontzettend toe aan een douche! En een fatsoenlijke maaltijd!
Ik ben blij dat ik de wandeling gedaan heb en ik heb echt ontzettend veel leuke mensen ontmoet hier.

Nu weer terug in Victoria. Vanochtend heb ik gelijk een boot geboekt om walvissen te spotten. We hadden erg veel geluk en ik het veel orca's gezien! Ook humpback walvissen en een zeeleeuw die een mooi kunstje bij onze boot deed. Ik had gekozen voor een tocht op de BC Tica, die staat voor 'speed'. Het voelde ook letterlijk alsof we over het water heen vlogen! Dus ik heb heerlijk genoten vanochtend.

Morgen ga ik richting Banff en de Rocky Mountains, dus vanaf daar kunnen jullie een volgende update verwachten!

X Olga

  • 12 Augustus 2013 - 07:48

    Britt:

    Hey Olga,
    leuk om te lezen! Wat een avonturen allemaal! Stoer hoor, en dapper dat je hebt doorgezet! Hele mooie foto's ook weer (ik mis alleen de orca's ;)). Ik kijk uit naar je volgende verslag.
    Xx Britt

  • 12 Augustus 2013 - 09:07

    Joyce:

    Hi Olga,
    Klinkt inderdaad als een hele zware tocht! maar wel supergaaf! en al die orca's... Nu op naar de Rockies :-)
    Geniet ervan!
    Liefs Joyce

  • 12 Augustus 2013 - 09:34

    Britt:

    Jeeej, de orca's, beren en zeeleeuwen staan erbij! Supergaaaaf!!

  • 12 Augustus 2013 - 10:31

    Debbie:

    Wauw Olga, wat een mooie foto's! Je gaat een presentatie geven over je vakantie als je terug bent? ;)

    Geniet ervan!

    Debbie

  • 12 Augustus 2013 - 12:12

    Yvonne:

    Heeey Olga,
    wat leuke verhalen zeg! Echt knap en stoer van je die hele zware wandeling, maar wel een belevenis die je nooit meer zult vergeten! Wat een avontuur die jij beleefd, echt super tof! Een vakantie om jaloers op te worden ;) En die foto's, echt super super gaaf. Nu zit de helft van de vakantie er al op, nog twee weken te gaan, maar ik weet zeker dat je nog volledig ervan gaat genieten :)
    Ik verheug me nu al op je verhalen als je weer terug op kantoor bent!
    Heeeeel veel plezier nog!

    Liefs Yvonne

  • 12 Augustus 2013 - 14:14

    Paps En Mams:

    Hoi Hoi Dametje

    Wat een super mooie tocht heb je weer gemaakt ,dapper dat je hebt doorgezet ,toch ook nog de beren op bezoek gehad ,dat was vast ook een hele belevenis
    En weer hele mooie fotos
    Dametje we zijn trots op je

    Dikke knuffel van ons

  • 12 Augustus 2013 - 18:10

    Marijke:

    Hi Olg,

    Ik heb maar 1 woord: respect!!! (plus heel gaaf natuurlijk, 2 dus eigenlijk;-))!
    Nog mega veel plezier gewenst en als je terug bent gaan we gezellig onder het genot van een wijntje al je foto's bekijken ;-)!

    Lief Marijke

  • 13 Augustus 2013 - 10:57

    Juud:

    Hoooiii! Wat een verhalen weer! Heel gaaf! hoe eng was die beer of viel t mee? ;)
    wel supergoed dat je de wandeling hebt gedaan zeg! en mooie foto's! die orca...
    veel plezier tijdens het vervolg van je trip!

    xxx Juud

  • 13 Augustus 2013 - 13:10

    Lubbert Van Middendorp:

    Ik hoorde van je ouders over de reis die je aan het maken bent en heb je verslag gelezen zeer interessant.en ik blijf je volgen veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag Gr. Fam. L.v.middendorp

  • 13 Augustus 2013 - 13:35

    Alma:

    he zussie,

    goed van je dat je hebt doorgezet!! je maakt er weer een hele mooie reis van!
    mooie foto's hoor.

    nog veel plezier en tot gauw!!

    groetjes van ons

  • 17 Augustus 2013 - 19:30

    Suzanne:

    Hey Olga, dat jij dit vakantie kunt noemen ;-) Echt bewondering voor je doorzettingsvermogen en moed !! Gave foto's! Ben benieuwd wat je nu inmiddels al weer hebt meegemaakt. Have fun en geniet ervan. Grtz. Suz

  • 19 Augustus 2013 - 16:40

    Sanne:

    Hi lieve Olga!

    Wat een heftige wandeldagen heb jij achter de rug, well done en heel erg stoer van je!

    Heel veel plezier in de Rockies en leuk om zo op de hoogte te blijven!

    Lfs, Sanne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 622
Totaal aantal bezoekers 116545

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: