Via de Carretera Austral naar Torres del Paine - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Via de Carretera Austral naar Torres del Paine - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Via de Carretera Austral naar Torres del Paine

Blijf op de hoogte en volg Olga

02 December 2014 | Chili, Puerto Natales

Hi allemaal,

Ik ben inmiddels een aardig eind afgedaald naar het zuiden.
Van Pucon met de bus naar Puerto Montt, vanaf daar gevolgen naar Balmaceda (Coyhayqui). Het vliegveld ligt 50 km van de stad en de busrit naar de stad bood al mooie uitzichten. Ik heb een paar nachten in een hostel buiten het centrum gezeten. Heerlijk rustig met mijn eigen kamer. De eigenaren misschien een beetje eigenaardig. Ik wachtte al ruim een uur voordat ik in kon checken, omdat er niemand te bekennen was. Gelukkig wel andere backpackers, die zeiden dat de eigenaren vast ergens waren en vanzelf te voorschijn moesten komen. Maar uiteindelijk een fijne plek om te verblijven en de omgeving is echt prachtig.

Vanaf hier ben ik met de bus in 4 uur naar Puerto Tranquilo gereist waar ik gelijk bij aankomst een tocht heb gemaakt op het meer om de marmeren grotten te kunnen bewonderen. Echt heel mooi om de beeldhouwkunst van de natuur te zien. De wind is echt sterk in deze regio aan het meer, dus het tochtje terug was wel een beetje nat.
Hier had ik een leuk geval waar het hotel waar ik verbleef mijn kamersleutel kwijt was geraakt en ze dachten dat ik die had meegenomen. Mijn gebrekkige Spaans is dan niet voldoende om uit te leggen dat ik dat echt niet had gedaan. Maar gelukkig waren er mensen die konden helpen met vertalen. Mijn raam zat gelukkig niet op slot, dus iemand is door het raam geklommen om mij de kamer in te laten.... Omdat ze daar maar 1 sleutel van de kamer hebben. Mijn bed was netjes opgemaakt, dus ik vermoed dat het kamermeisje de sleutel zoek heeft gemaakt. Dus ik moet mijn Spaans nog even verder oefenen voor dit soort situaties.

Vanaf Coyhayqui ben ik afgelopen zondag naar Punta Arenas gevlogen om gelijk met de bus naar Puerto Natales te gaan. Vandaag ben ik de hele dag in de weer geweest om me voor te bereiden op de Circuit die ik in 8 dagen wil gaan lopen in het Torres del Paine nationaal park. Inmiddels wacht er een backpack op mij met aan alle kanten extra bagage in de vorm van een dikke slaapzak, slaapmat en tent waarmee ik hopelijk warm en droog blijf tijdens de koude nachten. Dus ik ben straks 2 keer zo groot op de tocht met mijn bagage. Maar de grootste uitdaging zal het weer zijn, met risico op regen en sneeuw en vooral de wind. Ze zeggen dat je hier gerust 4 seizoenen in 1 dag kunt hebben, dus je moet op alles voorbereid zijn.
Als alles goed gaat kom ik net weer van de trail af voordat ik aan mijn terugvlucht naar Nederland kan beginnen....
Ik laat jullie weten hoe ik het ervan afgebracht heb......

Liefs Olga




  • 02 December 2014 - 09:39

    Hans En Elly:

    Hey Olga,

    Supergaaf wat je allemaal ziet en ons laat zien. We vinden het echt stoer van je dat je dit onderneemt. Geniet ervan!!!

  • 03 December 2014 - 10:05

    Sanne:

    Wow, heftig zeg zo'n trail van 8 dagen! Ik hoop dat het weer meevalt en dat je hele gave dingen gaat zien!
    Succes en zet 'm op!

    Lfs, Sanne

  • 05 December 2014 - 20:10

    Paps En Mams :

    Hallo Olga ,

    Prachtig allemaal maar weer ,en stoer hoor dat je een tocht van 8 dagen gaat doen

    veel plezier en genieten Dametje

  • 06 December 2014 - 20:38

    Joyce:

    Hi Olga,

    terug van mijn reis en lees dat jij je ook prima vermaakt aan de andere kant van de oceaan! Gaaf hoor! de trail zal vast goed gaan! Inderdaad hopen dat het weer niet te heftig wordt. Hoor de verhalen na afloop wel :-)
    Liefs Joyce

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 461
Totaal aantal bezoekers 116519

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: