Dan nu Afrika! Te beginnen in Kenia. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Dan nu Afrika! Te beginnen in Kenia. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Dan nu Afrika! Te beginnen in Kenia.

Blijf op de hoogte en volg Olga

08 Februari 2017 | Kenia, Kisumu

Hi allemaal,

Langs deze weg wil ik jullie allemaal graag weer op de hoogte houden van mijn reis. Voor hen die het interesseert natuurlijk :)

De reis begint in Nairobi waar ik de eerste dag lekker gechilt heb op het Eco Camp waar ik verblijf. Echt een hele mooie tentenaccommdatie en weer veel reizigers om een praatje mee te maken.

De volgende dag met een matatu (een soort minibus, goedkoper dan de gewone bussen) de stad in gegaan om de masai markt te bezoeken. Hier val je dus op als je blank bent en springen ze gelijk boven op je om je van alles te verkopen. Maar bij mij komen er beslist aan het begin van de reis geen souvenirs in de backpack bij. Die is al vol genoeg :)
De mensen zijn hier heel vriendelijk en met Engels kom je eigenlijk overal heel goed uit de voeten, hoewel Swahili echt wel de taal is en ze je graag een paar woordjes leren.
Daarna nog een toren op geweest met uitzicht over Nairobi en mijn weg weer terug gevonden naar het Eco Camp. Voor donker moeten we hier namelijk wel weer binnen zijn, dus dan doen we dat netjes!
Het enige wat ik wel vervelend vind is dat er echt constant iemand tegen je zit te praten. Je kan bijna niet alleen over straat lopen of ze willen alles van je weten en een praatje met je maken. Het liefst willen ze nog je telefoonnummer hebben want je ben nu natuurlijk hun vriend of sister.... Ook rustig in de bus zitten is er lang niet altijd bij. Op zich niet erg, maar als je moe bent is het wel fijn als je gewoon even rustig om je heen kan kijken.

Nu ben ik niet echt een fan van steden, dus heb ik mijn spullen weer gepakt de volgende dag en ben verder naar Naivasha getrokken. Hier heb ik mijn nieuwe tent opgezet aan een mooi meer, kan ik die lekker testen :) Echt een super mooie plek de apen gaan hier door de bomen, veel vogels in het water en zelfs nijlpaarden die tot nu toe alleen als het donker word aan wal komen. In het water heb ik ze ook nog niet gezien.

Daarna had ik een dag nodig om mijn foutje van gisteren te herstellen. Ik had mijn camera laten liggen bij de accommodatie in Nairobi. Dus ik weer terug in matatu, na matatu, na matatu, na matatu om mijn camera weer op te halen. Want wat is nu een reiziger zonder zijn camera.
Ik kan nu wel zeggen dat ik wel goed weet hoe ik hier van A naar B moet komen...

Ik heb de volgende dag Hells Gate National Park bezocht. Hier kun je met de fiets door het nationale park heen naar de Gorge. Tijdens de fietstocht in de ochtend veel dieren gezien, vooral warhogs, zebra´s, impala´s, buffels, giraffen en de rock hyrax. We hebben een wandeltocht door de gorge gemaakt met een gids en daarna weer terug op de fiets, dit keer helaas in de hitte van de dag. Maar was zeker een heel relaxede manier om te fiets op je eigen tempo het nationale park door te gaan en te stoppen wanneer je maar wilt :)

Volgende bestemming was Lake Nakuru National Park. Hier had het wat meer voeten in de aarde om uit te zoeken hoe je bij het park kan komen. Deze kan je alleen met een voertuig bezoeken, dus heb ik maar een tour hiervoor geboekt. Een heel leuke safari busje waarvan het dak verhoogd kan worden, zodat je kan staan in het busje en lekker naar buiten kan kijken zonder raam ertussen. Heerlijk met een fris windje. Hier heb ik naast zebra's, warhogs, buffels en impala's nog een aantal andere dieren mogen spotten. De witte en zwarte neushoorn, waterbucks, gazelles, een heleboel giraffen dit keer, struisvogels en mooie watervogels, zoals pelikanen en flamingo's. Een heerlijk dagje.

Daarna doorgereisd naar Katamega Forest Reserve. Hier blijkt het moeilijk te zijn van het plaatsje Katamega naar het Forest Reserve te reizen. Hier komen geen matatu's. Dus keuze uit een taxi of een boda boda. Een boda boda is een motor en ik zie mezelf niet achterop een motor over hobbelwegen gaan, zeker niet met al mijn bepakking, dus dan word het maar een taxi. Daar aangekomen willen ze me bij een duur hotel afzetten. Mij niet gezien, ben wel blank, maar niet rijk, dus uiteindelijk ben ik afgeleverd bij de primitieve KEEP Bandas. Een basic hutje waar ik hartelijk ontvangen word en een lokaal vrouwtje wat te eten voor me maakt. De volgende dag een mooie wandeling met gids gemaakt naar de Yala rivier. Alleen wandelen mag helaas niet. Verschillende soorten apen gezien, weer de colombos, maar daarnaast ook de blue monekys en redtail monkeys en een paar mooie vogels. De beenspieren zijn nu weer aardig opgewarmd. De volgende dag gelijk maar een zonsopgangwandeling erbij gedaan. Om 5 uur begonnen met wandelen naar de Lirhanda Hill, vanwaar we een mooi uitzicht hadden.

Bij terugkomst gelijk de backpack weer ingepakt. Nu moest ik helaas wel op de boda boda terug naar Katamega. Ik heb de motorrit met backpack en al overleeft. Kon daarna wel een hele stof/zand laag van mijn gezicht afvegen. Gelijk met de matatu doorgereisd naar Kisumu, vanwaar ik de bus wil nemen voor mijn overgang naar Oeganda morgen, om daar in Jinja mijn Oeganda avontuur te starten.

Ik houd jullie op de hoogte!

Liefs,

Olga

  • 08 Februari 2017 - 20:59

    Albert Hoving:

    Zo de eerste tien dagen zitten er al weer op en wat de foto's betreft leuke dieren en gebieden gezien.
    Leuk te horen dat de mensen zo vriendelijk (nieuwsgierig) zijn dus je hoeft je niet te vervelen.
    Ik wens je nog fijne dagen toe en als jij je weer verplaatst, kijk even achterom of je niets vergeten bent
    dan zie je meer dan alles twee keer te bereizen.

    Groetjes,
    Je vader.

  • 08 Februari 2017 - 21:32

    Marijke F:

    Hi meis,

    Je bent al lekker op dreef!! Geweldig zeg. Je tent ziet er heerlijk knus uit!!! Super leuk om zo weer je reis mee te mogen volgen.

    Xxx Marijke

  • 08 Februari 2017 - 21:38

    Mams:

    Hallo Dametje

    Heerlijk om mee te genieten van je reis , je hebt al veel gezien (dieren gespot )
    en de omgeving , en je bent nog maar 10 dagen weg en dan al zoveel gedaan
    En op de motor als taxi is al een mooie avontuur toch !!!!!!!!!!!!
    je bent ook al lekker aan de wandel
    Olga geniet ervan
    dikke knuffel
    liefs Mams

  • 09 Februari 2017 - 13:07

    Ingrid:

    Hoi Olga,
    Wat leuk dat ik nog steeds in je mailinglist sta! Wat gaaf dat je hebt gekozen voor Afrika. Dat is heel wat anders dan de landen waar je al bent geweest. Je schrijft heel levendig waardoor het voelt alsof je er even bij bent.
    Ik wens je heel veel plezier maar ook een beetje geluk bij eventuele obstakels onderweg :)
    Lieve groetjes Ingrid

  • 09 Februari 2017 - 16:52

    Sanne:

    Hey Olga,

    Leuk om je verslag te lezen en wat heb je al veel dieren gespot! Super zeg! Op naar de Big 5! Veel plezier in Oeganda, lijkt mij heel bijzonder!

    Liefs, Sanne

  • 09 Februari 2017 - 21:12

    Maaike:

    Lieve Olga,

    Wauw wat een geweldige reis! En wat heb je al veel meegemaakt sinds jouw aankomst!
    Geniet van alle mooie dingen die nog op je pad komen!

    Veel plezier!

    Liefs Maaike

  • 10 Februari 2017 - 00:46

    Alma:

    Hè zussie!

    Wat een mooie reis ben je weer aan het maken zeg! Geniet ervan en blijf ons maar stalken met je mooie foto's de meiden vinden het geweldig!! Nou de laatste nog van hun lijstje!!!

    Dikke knuffel van ons

  • 12 Februari 2017 - 02:31

    Yvonni:

    Hallotjes Olga,

    Jouw reis is net begonnen, en de onze zit er alweer op :)

    Het is super leuk om voor de afwisseling nu jouw reisverslagen te mogen volgen, en wat vette foto's van de verschillende dieren!! Afrika staat nu al hoger op onze bucket list ;)

    Geniet van alles wat er nog op je pad komt! En ik kijk er al naar uit om lekker bij te kletsen als je weer terug bent.

    Dikke knuffel & groetjes uit Singapore
    Yvonne

  • 16 Februari 2017 - 19:18

    Marjan:

    Hoi hoi Olga,
    Lekker aan het genieten. Ga je voor the big five?
    Wij hebben sneeuw gehad.dit bleef het hele weekend liggen. De kinderen hebben zich heerlijk kunnen uitleven in het maken van sneeuwpoppen!
    Geniet en de knuffels uit Hilversum!


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 507
Totaal aantal bezoekers 116451

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: