Greetings from Chili - Reisverslag uit Pucón, Chili van Olga Hoving - WaarBenJij.nu Greetings from Chili - Reisverslag uit Pucón, Chili van Olga Hoving - WaarBenJij.nu

Greetings from Chili

Blijf op de hoogte en volg Olga

25 November 2014 | Chili, Pucón

Lieve mensen,

Na een reis van 25 uur met een korte overstap in Philadelphia en Miami ben ik vorige week zondagochtend in Santiago aangekomen. Na een lange rij bij de douane en een streng kijkende douanebeambte (als je deze vraag fout beantwoord, zet ik geen stempel in je paspoort) hebben ze me Chili in gelaten.

Over het weer absoluut niets te klagen. Rond de 30 graden, maar gewoon lekker en niet benauwd. Dus kan ik een beetje aan mijn kleur werken!
De voertaal is hier Spaans en er word ook niet veel Engels gesproken, dus ik krijg gelijk een crash course Spaans.
Betalen doen we in peso’s, een paar honderd peso’s hiervoor en een paar duizend peso’s daarvoor. In de pinautomaat is minimale opname ook 20.000, wat maar rond de 27 euro is… Even wennen maar met een beetje omrekenen vind ik Chili tot dus ver nog niet heel erg duur….

Santiago zelf was de eerste dag wel even wennen. Smerige straten, van alles wat op instorten staat, zwervers en ook heel veel straathonden. Tijdens een rondwandeling door de stad vertelde de gids over de invloeden van de dictatuur en de aardbevingen op de stad. Veel gebouwen en parken zijn projecten voor vernieuwing en restauratie. Overal zijn hele kleine winkels te vinden, op straat allerlei kraampjes of mensen lopen rond met hun koopwaren, ik denk dat dit echt een enorme werkgelegenheid.
De tweede dag ben ik verder de buitenwijken in gegaan en heb ik ook mooiere delen van de stad kunnen zien. Met name de wijk Bella Vista met invloeden van artiesten in de wijk en gezellige terrassen, heeft een fijne uitstraling. Uiteraard heb ik ook mijn heuvels met uitzichten over de stad gedaan.
Ook heel grappig om te zien tijdens mijn wandelingen door de stad was een straat waar allemaal waarzeggers zaten, wel een stuk of twintig, allemaal met hun bol, stenen en kaarten op tafel. Wist niet dat daar zo’n markt voor was…
Of speciale schaaktafeltjes buiten midden in de winkelstraat waar een paar oude mannetjes druk aan het schaken zijn.

Helaas is Chili ook niet echt een koffie land en is koffie hoofdzakelijk oploskoffie….. Dus een goede kop koffie zal deze vakantie lastig te vinden zijn…..

Na een 11 uur durende busrit naar het zuiden ben ik in Pucon aangekomen. Dit voelt echt al gelijk als een hele fijne plek met meren, bergen en vulkanen. Het hostel is echt heel fijn en aan het meer gelegen. Na een lange intro met alle mogelijkheden voor activiteiten hier, heb ik mijn verblijf gelijk al een paar dagen verlengd….

Ik heb hydrospeed gedaan op mijn eerste middag. Best wel intens en hard werk om zelf in de rivier te drijven met de stroming. Maar wel echt leuk om een keer gedaan te hebben.

De tweede dag hier heb ik de vulkaan Villarrica beklommen. Ik vond het echt super zwaar, maar ik ben op het moment ook niet echt in mijn beste wandelvorm en om hiermee te beginnen is dan extra zwaar. Ik heb de top uiteindelijk gelukkig wel gehaald, maar ben wel een paar keer dood gegaan onderweg… Heeft zo´n 5 uur geduurd tot aan de top en voornamelijk omhoog klimmen in de sneeuw. Wat echt super cool was is dat we daarna op ons kont en een plastic slee weer naar beneden mochten glijden. Dus dat koste maar ongeveer een half uur….. Echt zo gaaf om naar beneden te glijden op je kont in de sneeuw met geweldig uitzicht over de meren en bergen.

De derde dag hier ben ik wezen wandelen in het nationaal park Huerquehue, samen met Steve (uit de UK), we hebben sinds onze aankomst hier precies hetzelfde programma aan activiteiten ingepland. Ook hier was het weer pittig omhoog klimmen. Ik heb de Los Lagos wandeling gedaan die langs meren en watervallen gaat. Was echt weer heerlijk om de hele dag te wandelen. We moesten de pas er aardig in houden en bijna rennen om op tijd terug te zijn voor de bus terug naar het dorp en hebben dat echt net gehaald.
Na alle actieve dagen heb ik op de vierde dag een dagje hot springs ingepland. Heerlijk relaxen bij Geometricas. Het was de perfect activiteit voor een regenachtige dag. Heerlijk warme baden midden in de natuur. Super relaxed.

De bussen op dag 5 richting mijn volgende bestemming zijn allemaal volgeboekt, dus ik blijf hier nog een dag extra en begin morgen verder aan mijn afdaling naar het zuiden van Chili. Deze dag extra ben ik met een aantal mensen van het hostel aan een treasure map wandeling begonnen naar een hele mooie en hoge waterval. Dus het was nog een gezellig en sportieve extra dag hier. Ik hou jullie op de hoogte voor de verdere reis.

X Olga

  • 25 November 2014 - 07:17

    Alma:

    He Zussie!

    Geniet lekker van je vakantie, zo te lezen lukt je dat aardig :)

    Groeten,
    Gijs, Alma, Manique & Corryen

  • 25 November 2014 - 08:06

    Marijke:

    Hi Olg,

    Ziet er werkelijk prachtig uit daar!! Top dat je weer een mooi reisje aan het maken bent!
    Geniet er nog maar lekker van :-)!

    X Marijke

  • 25 November 2014 - 16:53

    Yvonne :

    Hallotjes Olgatje,

    Eindelijk een levens teken van je, joehoeeee :)
    Wat mooie verhalen je al hebt naar de eerste paar dagen, super gaaf om te lezen allemaal. Gedurfd zeg die hydrospeed, maar echt stoer hoor!!

    Mooi iig om te lezen dat het goed met je gaat!

    Ik mis je toch wel echt op kantoor met al die mannen in de sales office hihi ;)
    Maar gelukkig zijn er nog een vrouwen in de buur-kantoor :)

    Geniet verder van je prachtige reis, en ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal.

    X Yvonne

  • 26 November 2014 - 10:25

    Sanne:

    Hee lieve Olga!

    Superleuk om je avonturen te lezen en wat een mooie foto's! Indrukwekkende natuur zo te zien en ook heel gaaf die vulkaan!

    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt en leuke mensen ontmoet!

    Denk maar niet aan kantoor maar geniet met volle teugen van je reis! Echt zo stoer dat je dat weer doet in je eentje!

    Have fun en veel liefs,

    Sanne

  • 27 November 2014 - 04:00

    Britt:

    Heeey Olga,

    Klinkt weer super allemaal, leuk om te lezen! Mooie foto's ook!
    Geniet er lekker van!

    Xxx Britt

  • 27 November 2014 - 21:00

    Paps En Mams:

    Hoi hoi Olga

    Wat een dappere dodo ben je toch!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ,super wat je allemaal aan het doen bent ,geniet ervan dametje

    Dikke kus van ons x x x x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Olga

2 maanden backpacken in Oost Afrika. Lekker wildlife spotten, wandelen en genieten. Ik heb er zin in!

Actief sinds 04 Jan. 2009
Verslag gelezen: 361
Totaal aantal bezoekers 116452

Voorgaande reizen:

29 Januari 2017 - 31 Maart 2017

Oost Afrika - Kenia, Oeganda en Tanzania

15 November 2014 - 14 December 2014

Chili

28 Juli 2013 - 25 Augustus 2013

Canada

05 Januari 2009 - 18 December 2009

Australië, Nieuw-Zeeland & China

Landen bezocht: